Monday, May 4, 2020

Jacket keselamatan motosikal


Aku membeli jacket keselamatan motosikal juga di sebabkan aku menunggang motosikal. bukan apa Jadi persoalannya kat sini, boleh tak kita mengurangkan risiko kecederaan yang teruk atau lebih parah, kematian?



Jadi kat sini, aku nak kongsikan tentang beberapa pakaian keselamatan yang boleh kita gunakan untuk kurangkan risiko kecederaan dan maut bila terlibat dalam kemalangan. Sesetengah orang akan kata, "benda dah nak jadi", ataupun "suratan takdir", tapi seboleh-bolehnya kita kena berusaha untuk mengelakkan kecelakaan. Usaha dan tawakkal, selebihnya itu urusan Allah.


Alat keselamatan yang paling penting bagi penunggang Jadi kalau nak pilih, kalau kita pegang pun dah rasa tak selamat, ringan semacam je, go for another choice. Memang selesa pakai yang ringan,  Tak kisah la walaupun kita ni pakai 'kapcai'

Seterusnya, kita beralih kepada jacket pulak. Jacket ni, selain bagi perlindungan dari cuaca, ia boleh jugak melindungi tubuh badan kta dari luka bila terjatuh. Tapi pastikan material dia terdiri dari kulit ataupun fabrik sintetik yang terbukti ketahanannya macam Jadi kalau jatuh, takde la rompong siku, bahu berlubang dan sebagainya.



 jacket kulit. jacket yang ada padding untuk protector  bahu dan siku.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping