Saturday, May 9, 2020

modenas kriss 110cc

modenas kriss 110cc


Ok meh aku cerita la.

 sekian lama 21 tahun aku naik motor kriss ni. Ianya juga tidak diguna pakai pada kategori kapcai dan juga skuter.( design cup motocross Kawasaki.)



Susah weh nak pakai motor  baru maintenance tinggi bujet aku ciput rupanya naik motor bergear ni kalau nak dibandingkan dengan naik scuter sama aja

Disebabkan angka tersebut jugaklah banyak memberi kekeliruan kepada aku atau lesen B2 saja aku ada



Aku juga guna box GIVI juga ada menggunakan  untuk kebanyakan model box/case variasi mereka. depa tak berapa nak layan?kriss harga murah

Satu benda yang menarik minat aku dengan kriss ni selain rekabentuk dia yang ala-ala Laju scuter ni adalah bunyi 'standard' yang keluar darinya. Kalau sekali imbas orang akan kata bunyi enjin 4 lejang yang Berat

Itulah kelebihan dan kepakaran dalam motorsikal. Model-model modenas sebelum ni lagi kalau kita rajin perhati memang sedap pun bunyi 'standard'nya. Aku tekankan perkataan standard di sini bagi membezakan bunyi kalau hangpa tukar ekzos muffler kriss memang la sedap. Ni bunyi standard keluaq kilang.

Nak sembang banyak macam mana mekanisma enjin motor kriss motor budak sek menengah boleh LA...

Nak dengaq bunyi dengung enjin ni macam cup cobok mana boleh tanding LC,125, Y15 Bro...kita jangan ikut orang pakai motor bagus kita pun nak pakai... Mcm aku bersederhana walaupun orang tak Hairan..Nnt duit bagus kita yang semput hahahaha

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping