Wednesday, July 1, 2020

Pulut kuning

aku lihat pulut kuning, aku teringat masa kenduri rumah Tok guru ajar mengaji Al -Quran. Pasti sekali waktu ini sangat menyelerakan makan dan kadang kala aku bercerita orang tua - tua.

Mak aku pernah bercerita supaya aku rasa gentar dan terus makan. selepas bercerita aku berselera makan

 " ini nasi berwarna kami




persembahkan"dalam lirik ulik mayang 7 puteri. aku tak gamak suap nasi beras pulut ke mulut aku.

 sedang kan ibu aku tak dapat merasa aku tak boleh di paksa sebenarnya pulut kuning dan rambutan ini aku nak beri kepada emak aku. sebab kesian badan dah tinggal tulang. aku dah hantar delivery pada ibu aku di rumah


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping