Thursday, July 16, 2020

Hiaq tuih


ungkapan ini masih belum dihayati dan disemat dikalangan umat islam di bumi ALLAH ini ISLAM itu INDAH....Masih ramai di antara kita yang leka dengan duniawi. Sedih melihat umat islam yang semakin hari semakin lupa akan Maha Penciptanya...


Manusia tidak sempurna.Ada yang leka ada yang alpa. sebagai umat islam hendaklah saling peka dan ingat-mengingati antara satu sama lain. Jesteru itu,marilah kita semua kembali kejalan yang benar disisi Islam.

Islam Hadari betul...

Tetiba aku terpikir...apa la nasib umat Islam skang...kenapa umat islam sering merperlekehkan sesama umatnya cuba renung-renungkan adalah Jiran Dekat Rumah Aku Ustad Muda baru berkeluarga apakan daya ada kereta ,anak kecil aku apakan daya motorsikal kapcai sahaja dia hiaq tuih masa aku bawa balik baru beli motosikal kriss MR3 aku ,semasa sedang minum kopi sarapan, semasa makan beli nasi bungkus, semasa buat kerja bersih halaman rumah .orang lain pun kalau lalu dekat rumah aku selalu hiaq tuih

sebut pasal hiaq tuih  eeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeiiiiiiii...apa dioarang tak ada kesedaran sivik agaknya samalah aku di kampung ada yang lencong,ada yang serong dengan ada yang kona kot nu kona kot ni panjang kot lain aku.aku sendiri pun tak faham.


tak dapat aku bayangkan sikap orang yang meludah di merata-rata tempat semoga terbuka pintu hidayat nya..amin..Aku berpesan pada diri aku dan umat islam yang lain..jangan kita hanya nama saja Islam..tp perangai macam syaitan..jangan Islam hanya pada nama..Sembahyang 5 waktu jangan la lupa..kalau ini pun xleh buat..baik jadi hanyut la...xkira la kita ni raja ke...Penceramah ke ke..Pakar motivasi ke..datuk ke...tidak ada beza disisi ALLAH melainkan amalan kita sendiri..Renungkan la...

*Aku bersyukur kehadrat ALLAH s.w.t. kerana membuka pintu aku mencari rezeki aku...amin

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping