Monday, July 13, 2020

Mak terkena chali

tiga hari lama nya mak pun sakit segala tubuhnya lemah, dan beberapa ubat farmasi bagi mengubati tiada juga sembuh. aku juga tidak terkecuali mengubati Mak syuruk pagi tadi aku buat Air yassin. aku juga pun sangat kesakitan duduk tiada arah. maka aku berbincang dengan adik beradik di wassap telefon

setidaknya kemarin aku cuti untuk membawa Mak aku ke hospital bahagian emergency akan tetapi mak engan pergi di sebab kan hari cuti ahad kata Mak doktor tiada, aku pun segera memohon cuti lagi hari ini membawa Mak ke hospital kerajaan Kkm maka hari ini aku bawa Mak ke Klinik sungai dua yang berdekatan


Di Klinik Sungai Dua


setelah di periksa doctor pakar dan ambil ubat muka Mak sebam terkena bisa chali doctor menyuruh kami ke hospital seberang jaya bagi mengambil tarikh appoitment medical checkup yang tertangguh sejak pkp wabak penyakit covid 19 menular antara itu Mak telah di periksa darahnya tinggi takut berlaku alahan akibat insident sebam muka terkena raksaksa kecil kumbang chali darah Mak turut di ambil periksa doktor


Di HSJ





agar Mak sembuh dari sakitnya dari kerana itu malam kemarin dulu aku telah bawa turun katil Panda di bilik atas di letakan di ruang tamu berhadapan television bagi Mak tidur dan berehat kerana aku kesian kan Mak aku tidur di atas karpet yang kecil mampu aku belikan dulu. memang sebelum ini aku suruh Mak tidur di atas katil beralaskan tilam tetapi Mak tak mahu. aku tanpa ikrar berkata pada Mak "apa yang puaka Mak tidur selama ini di bawah (atas karpet) Mak tanpa bicara turut dengar nasihat aku supaya tidur di atas katil. teringat pula aku game komputer game detective semasa sekolah rendah kata aku kalau nak di ikutkan mak dah Lama mati atas lantai dalam game itu la kononya.lagi pulak tulang belakang ( tulang duyung tubuh badan Mak aku lihat timbul.


jalan Mak agak bongkok dan megengkang sebelum ini akibat sakit lutut dan Mak sering rebah di luar perkarangan rumah. petanda itu aku meyuruh mak tidur di atas katil.

fikiran aku pertama tama nak jaga Mak agar Mak baik dan sembuh kerana perkara jika Mak aku sudah tiada aku tidak akan menyesal maksud lain tiada binasa yang aku buat Mak sakit

yang membimbangkan aku tabiat Mak selalu setiap pagi makan nasi sejuk katanya sayang nasi semalam tak habis. dan mak suka makan buah buahan manis manis dan gula berlebihan tika bancuh kopi  kata Mak kalau tak manis gula Mak tak larat. aku menasihati mak aku pula yang di marahi nya terlepas pandang seperti itulah setiap hari

Kesian Mak.... 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping