Friday, August 28, 2020

Perbualan dengan Ramli

 perbualan aku dengan ramli datang berbual dengan aku


aku : susah aku nak cakap, payah dengan situasi di kawasan rumah aku lie 


lie : oh... ya ka. aku harap hang sihat semua hang boleh control dengan keadaan. 


aku : sebenarnya aku juga tertekan aku juga mahu kehidupan yang lebih sempurna kerana kesuntukan masa mak aku sudah tua dan uzur. mak aku selalu mengatakan dirinya susah. 


lie : hang bagila mak hang peluang bahagia 


aku : aku sungguh lie berasa beruntung kerana berusaha sudah lama aku tolong mak aku dari apa yang dia sebut susah dan cuba iktiar hasrat mak aku sebab aku tiada lagi peluang keemasan nak bahagiakan mak aku. 


lie : ya  inilah hang dengan aku Sama orang tua Kita pun dah tua kita tak tahu masa bila  hidup kita akan datang. 


aku : memang bagi mengenali hati budi sesuatu orang sekeliling rumah aku tak begitu rapat dengan aku lebih dekat serba tahu aku ni sakit jiwa. serba sedikit mereka  salah tanggapan dengan aku. 


lie : Apa tujuan jiran hang fikir macam tu 


aku : payah kalau aku nak dedah kepada dunia pun hidup kami macam api dalam serkam. selalu aku di salahkan tak pernah wujud kesefahaman kurang tepat dengan mak aku tentang kehidupan. di buat gambaran hidup yang sebenar selalu Di ungkit perkara yang lepas - lepas bila bertengkar atau berselisih faham. 


lie : tak tahulah man pening buat do no ja. 


aku : orang kampung dekat rumah kekadang sengaja nak laga kan kami nak tengok aku hilang  sabar nak marah susahkan lagi hati mak aku masih fikirkan background moral disiplin aku sakit


lie : relex la man hidup ni lagi nak berjaya macam macam dugaan dan cabaran. 


aku : lie terima kasih lie saja ujian tuhan kot  noh

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping