Monday, August 3, 2020

Semakin tua

Aku mengerti tentang penderitaan hidup

Semakin tua umur aku 41 tahun. sejak setahun jagung 6 bulan aku memelihara kerja aku satu satunya sumber pendapatan aku masih tinggal di dunia ibu, makdak, maklong dalam detik - detik dalam hidup aku tiada teman wanita .

sudahlah, tuhan lebih menyayangi .siapa yang menjaga ibu aku dan maklong aku yang sakit. siapa yang akan menanggung kami?  ratapku pilu apabila mengenangkan nasib kami yang berharap kasih .Bagaimanakah aku hendak menyara kehidupan jika aku berkeluarga 

untunglah aku masih hidup jika di takdirkan aku sebatang kara di muka bumi ini aku redha bukan jodoh aku.sekembali aku bekerja sebagai pegawal keselamatan setiap hari. begitulah keadaan kami bergantung hidup atas perkejaan dan belas ehsan zakat Mak dan aku pula bantuan JKM. 

aku menyatakan hasrat hati aku untuk menyara kami 3 beranak, takkan selama -lamanya hendak mengharap belas simpati orang. Aku terpaksa bekerja dan melakukan sesuatu supaya tidak membebankan orang lain kerana nasib aku lewat menerima perubahan. 

Insya-Allah aku mencari rezeki membantu setakat yang aku terdaya aku sangat mengerti tentang penderitaan hidup ini.tidak terkeluar kata - kata dari kerongkong aku hati aku kuat meluah rasa lega kerana masih ada insan yang menaruh simpati terhadap kami di kampung. 

Aku bersyukur kerana tuhan telah menunjukan jalan untuk berusaha untuk hidup. walaupun menghadapi pelbagai rintangan yang sungguh pahit. Orang yang harus aku ucap terima kasih ialah Mak aku tanpa doa dan harapan Mak aku berjaya mendapat pekerjaan tetap sebagai security hari ini aku berasa lega kerana segala - galanya ku tempuhi untuk kehidupan bahagia kan Mak, maklong, makdhak serta keluarga

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping