Monday, August 31, 2020

Terasa hati

 Tidak mudah jadi aku, orang semua tak tahu   2 hari kemarin dan hari ini aku berkebun kemarin menebas semak di kebun pisang di sebelah surau dan hari ini menebas semak di kawasan rumah dan sapu sampah di sebelah petang pula aku ke tempat bertugas sebagai pengawal keselamatan. 


Tengahari sewaktu mandi bersiap nak pergi kerja sepupu aku kak ani dan anak saudara aku Ehsan yang baru melansungkan perkahwinan datang di rumah maklong jah depan rumah aku. 


kata kata emak aku tadi dan selalunya tak pernah surut dari ingatan sakitkan hati aku. " tu hang baru kerja Guard tu " tengok anak orang belajar pandai pandai kerja bagus bagus orang belajar"


Aku tahu mengapa Mak beralasan sedemikian. aku juga tahu kehendak mak bukan kerana redha dengan perih jerih payahnya aku sebagai seorang anak berjuang tapi kerana duka lara yang aku tanggung sepanjang zaman hidup aku lebih dari itu aku kotakan kehendak mak. 


segalanya tidak pernah samar dari ingatan ku, aku, tentang duka lara yang aku panjat seumur hidup aku pula duka lara bagi fikiran mak impian mak terlalu manis jadi aku demi dan menerangi kebatilan hidup aku amat terasa kata -kata mak aku tadi. mahu melemahkan semangat aku betapa pula orang lain yang turut mengurusi hal -hal kehidupan.


Aku dengar lebih murka di dalam hati kerana aku banyak menolak tawaran berkerja kerana lebih cenderung untuk berkerja sebagai Pengawal Keselamatan. kerana jawatan aku terlalu payah medium yang besar impak mentality pasti akan berlaku itu sebablah aku menolak lagi pula aku success berkhidmat sebagai security guard jaga sekolah banyak sudah aku perolehi dan kecapi bekerja sebagai Guard

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping