Monday, October 19, 2020

Aku kena hadapi juga

" Semua pengawal keselamatan dah bersedia surat tapisan di dalam dokument file di pondok pengawal?"
 
Begitulah arahan boss menerusi teleks di wassap group yang di terima dari group security sasa zone 9.

Aku jawab

" SK Permatang Buloh kena tanya cek Fazli sebab petugas PK Murad masuk tiada sijil tapisan 

Keselamatan Perlindungan dokumen sijil file dan maklumat file di serahkan pada cek Fazli selepas Petugas lama PK Ibrahim berhenti PK Murad masuk bertugas belum ada sijil tapisan ...🧐

 penting juga dokument file pekerja di simpan di pondok post pengawal sbb nanti dikemukakan kepada Pegawai Keselamatan. Kerajaan apabila buat pemeriksaan📑🗃️📝"

Boss cek Fazli cakap" semua akan di perbaharui"

Lain pula aku Surat wakil kontraktor wakil petugas  ganti under syarikat 

di mana-mana zone sasa 9 Lepas ni kalau tak ada orang ganti aku kena ganti tolak ot ganti pastu tolak cuti sendiri mcm tu la



Hari ini Sebelum makan tengahari tadi boss telefon segera telefon aku suruh ganti petugas di asrama sekolah Menengah Abdul Kadir yang terletak behadapan SK (C) Pei Yu dekat Kailan Kepala Batas.di sebelah petang pula aku bertugas di SK Permatang Buloh 0T 16 jam

Macam sebelum ini 16 Jam

SK Permatang Binjai
SK Permatang Buloh shif pagi/shif malam

SJK (C) Pei Yu K.B

Dan esok pagi Asrama SK Menegah Abdul Kadir anak buah pak kadiaq org kata



Pondok post pegawal keselamatan kuaters Asrama SMK Abdul Kadir


Untunglah masing-masing petugas kerja seperti biasa,aku lebih awal angin perang mula dengan mak aku tertekan di tugaskan supaya untuk menanti perkembangan seterusnya.

Menurut panduan yang aku perolehi gaji alhamdulillah perjalanan sebagai pengawal keselamatan yang akan aku tempuh tetapi aku tidak mahu mengambil risiko di buang kerja kerana sudah biasa dengan tugas.

Di rumah tidak tentu aku kelola kawasan dan di rumah aku dan juga rumah maklong dalam hati tetapi tak seorang pun di antara kami sanggup mengerti keadaan aku 

Begitulah rata-rata perasaan seolah-olah aku telah bersedia untuk menghadapi sebarang kemungkinan moga hari esok akan menjanjikan hari yang mencabar sebelum aku selamat perolehi pendapatan sampingan.Amin






No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping