Saturday, October 31, 2020

Kemarin cuti

 Cuti hari kemarin berkebun menebas senaman keluar peluh Pokok semak di sebelah surau dan depan rumah dekat rumah jiran perlu dipangkas untuk mengelakkan terlalu tinggi dan untuk membentuk kanopi pokok yang sesuai. Pokok yang rendang  Sebahagian pokok-pokok pisang,limau di pangkal pisang telah dipangkas dan di baja selepas musim buah yang lepas. Pokok pisang  mengeluarkan hasil selama satu musim.5,6 tandan buah Alhamdulilah

Dulu saya tanam nenas ,ubi kayu kawasan ni


Depan rumah saya sebelah rumah jiran

 
Ha baru nampak tiang letrik rumah saya kalau tidak semak sangat


Kebun pisang keladi saya di belakang surau


Dulu merimbun bahagian ni banyak anak pokok pisang keladi saya sedekahkan pada orang kampung

Inilah hasilnya pisang jari buaya orang perak kata pisang keladi 


Jantung pisang lemak manis tamil cakap valapu


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping