Thursday, October 15, 2020

Matlamat hidup ku

 


Ronda-ronda kawasan sekitar bertugas. ...standby Dekat pintu pagar buat check ada pakcik guard apa nak dihiraukan dah memang tugas pakcik guard

Dulu masa mula masih baru kerja badan aku agak gempal,rambut kering berombak,tetapi sekarang badan aku sederhana tinggi kulit sekarang agak tebal hitam sentiasa berminyak.

Memang menjadi suatu kenyataan di tugaskan sebagai pengawal keselamatan kalau ada rezeki sementara aktiviti sampingan ada hidangan menanti,aku juga menjadi mata-mata atau kalau di pihak sebaliknya pula akan menjadi under control berurusan dengan boss dan boss berurusan dengan orang atas.

Kalau di batas-batas tugasan orang yang paling akhir mengatur cuti ganti genap zone 9 di dalam syarikat sekalipun boss cek Fazli dan cek Amir akan mengarah itu dan ini.Dialah yang akan memutuskan sesuatu ketetapan.

Sekarang percakapan pendek straight to the point berkaitan isu kerja sahaja boss mahu di bincangkan masa lampau aku hidup susah dengan penuh keyakinan.

Setelah dewasa aku mahu seronok dengan duit hasil yang aku usahakan bahagiakan mak aku.aku seronok kalau dapat duduk terlentang di dalam kereta impian aku 3 tahun akan datang insyallah sambil berangan merentas jalan-jalan kampung dari mukim ke mukim kemudian beriadah ke rumah sanak saudara dengan mak aku sambil singgah mana mana makan tempat makan.

Di zaman moden siang aku bekerja di bawah matahari sekarang bermalam selesa di rumah bila dah serba serbi lengkap sempurna hidup dan aku niat murni aku nak bawa mak aku tunai kan umrah itupun kalau ada rezeki barulah fikir soal jodoh, insyallah doa doa kan aku noh,malu pula aku berat umur dah lanjut baru terfikir.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping