Saturday, June 5, 2021

Koleksi majalah komik saya

 


Dari waktu remaja saya gemar mengumpul koleksi majalah edisi Ujang ( Aruah Pakcik Din Beramboi) saya semangnya tidak nafikan despert terhadap kerekter lucu kartunis Ujang pernah juga dalam hidup saya bertemu dan berbual tentang perkembangan global kemajuan majalah Ujang di ketika itu saya serta rakan baru balik dari jamming di salah satu studio di Taiping Perak berjumpa dengan Aruah Din Beramboi sewaktu itu di pengkalan stesen jeti di bagan Butterworth.saya masih juga teringat dan peryataan abg din bahawa insyaallah adik Akmal jikalau lah Adik Akmal selalu membantu orang yang di dalam kesusahan Allah SWT insyaallah juga akan terut menolong Adik Akmal sepanjang hayat kehidupan menjadikan niat dan ikhlas yang betul Allah jua memandang sesama manusia insan di dunia ini dengan niat kita saja dihati.saya tersenyum dengan keyakinan diri yang tinggi dalam suasana yang mesra berbual-bual kosong dengan Abg din Beramboi manakala kawan sekampung  saya melengahkan masa bersiar siar di perkarangan jeti hanya saya seorang di tinggalkan yang di sapa dan berbual tentang pertanyaan Abg Din Beramboi sehingalah sampai ke malam menungu waktu solat magrib dan beredar menunggu waktu tiba bas dan balik


Rasanya macMacam majalah gila-,gila ini kebiasaannya ada di dalam pasaran.secara am nya sebenarnya saya juga pernah juga melakarkan paparan page muka hadapan yang di olah  oleh edisi majalah sebelum di terbitkan.berkotak kotak banyak juga majalah komik yang saya telah sedekahkan di serah kepada rumah bujang kawan saya di  Permatang Rambai .





Terutamanya saya dapatkan majalah  Komik bekazon ketika keluar ke kedai atau secara tidak langsung berlaluan di kedai majalah akan tetapi saya cuba mendapatkan semula koleksi majalah komik yang tidak seberapa ini agak berbeza sedikit sukar dan payah nak dapat belikan dalam cerita edisi khas nya yang terhad saya terpaksa mencari ke kedai contoh kedai buku popular, Carefour dan di mana mana kedai buku di pasaraya dan juga 7 eleven.



No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping