Thursday, June 3, 2021

Redha dalam menebal

 Saya nak cerita kan ubat Alovera Gel nih maybe rumit bagi saya yang saya sendiri tidak rumitkan benda ni korang rasanya tahu takan wujud kenyataan kalau tiada orang yang memberi atau berfikir spekulasi yang tidak betul pasal saya.


Saya telah simpan ubat ini dalam simpanan saya

Andailah kau tidak kenal saya tolong jangan buat spekulasi yang tak betul ianya akan jadi fitnah saya sebelum ini mendapat kan khidmat nasihat dari seorang kawan sekerja dia lebih muda dari saya,apa yang saya hadapi sekarang itulah kalau hak dan musabab semua orang nak terus menerus menyatakan atau bagi saya biasalah saya seorang entah pe pe kewujudan saya so jadi bila "mention kan" saya tak ada kacau sesiapa dan saya bukan jenis nak rosakkan sapa- sapa pun.

Saya takan buat sakitkan hati orang kalau orang tue tak sakitkan hati saya,saya takan kacau hidup orang,saya sudah biasa apa yang saya buat dalam hidup saya tak ada kaitan dengan orang yang tidak pernah saya kenal atau wujud dalam hidup saya.so kenapa ianya harus di rumitkan keadaan ini.

Hidup saya so maklah nak rapat dengan saya pun sebenarnya bukan mudah saya nak rapat dan kenal.Terima atau tak boleh terima cara hidup saya bukan mudah.

Bila saya dah cakap akal fikiran saya tak akan "hilangnya kawalan" okay percaya 100%  atau sekiranya salah menyatakan selagi rasanya tidak puas hati sebab sudah bertanyakan mengikut pengetahuan saya terhadap rakan sekerja saya sudah bertanyakan sekiranya mak saya minum ubat alovera gel rasanya melainkan juga apa yang saya dengar di corong radio bapaku FM di masa lampau adakah ianya akan menjadi santau nanti ibu saya terkena oleh kerana di dalam cerita disebalik panggil telefon di bapaku FM ada cerita kan tentang lidah buaya dan boleh ka melainkan yang sebenarnya perut mak saya gedeber entah mengapa kawan saya terus meyakinkan saya time sebelum saya oder produk alovera gel daripada nya.jadi di sini sebenarnya bukan saya fikir siapa nak lawan tokei atau sebaliknya dari hidup saya setiap apa.

Ianya takan wujud yang saya dari dalam hidup saya Allah maha Adil.

U know kalau saya speak in English

*It's hard to trust someone,when everyone you never opened up your heart to,has let you down and push you away.

Selepas berminggu mak saya discaj saya pergi dapatkan nasihat doc farmasi mengenai keadaan mak saya suruh saya belikan ubat lawas tinja keesokan mak saya beristinjak dalam 2,3,kali lawas dan air kencing adalah kebiasaan ketika saya tukarkan lampin.


Ubat sirup lawas tinja.


Sehingga hari ini silir bersilir hari saya berikan ubat lawas tinja ini walaupun keadaan mak saya agak kebingungan namun Alhamdulillah cuma keadaan di kaki secuit air bisa di kaki nya juga agak membimbangkan saya.dan pagi tadi saya ke hospital aturkan appoitment ambil darah dan ke farmasi dapatkan nasihat daripada doktor agar sapu cream berskala sekiranya mak saya pedih lagi pula sekiranya selalu sapu ianya juga efek pada kulit kaki nya sebenarnya benar-benar caring akan mak saya.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping