Monday, September 29, 2014

Apa kata aku..

Aku mengalami berbagai-bagai pengalaman pahit manis,zaman gemilang dan zaman gelita dahulu kadang2 seperti sakit di bawa arus gelombang.Ada kalanya timbul dan di kala lain tengelam dalam sekeliling orang,dalam masa bertahun itu juga aku telah di kata orang oleh berbagai corak aku dengan konsep dan pendapat masing2 tetapi walau apa jua aku akan terjadi yang di hawakan mereka,namun mereka tak terlepas dari masalah masalah yang juga di hadapi oleh aku,lain masalah penjelasan aku,selagi masalah ini tidak di atasi selama itulah segala usaha dan kemajuan aku terhina,terhindar sombongan kita dan orang dari anggota penting bagi kemajuan sebuah kehidupan.

Wang merupakan nyawa pada aku dan dengan bererti memberi nafas kepada aku.Aku juga akui tidak boleh mengharapkan sedekah dari situ sini.sekali dua orang bersimpati,bila selalu,tentulah sebaliknya oleh itu tibalah masanya sekarang aku menyedari akan sikap ini.Bertanyalah kepada diri aku sendiri,apakah yang dapat aku sumbangkan kepada orang.Apakah tugas aku yang di utamakan sudahkah kita tunaikannya.sekira tiap2 kita mempunyai sikap ini maka dapatlah hendak di bayangkan bagaimana kukuhnya pendirian kita.

Aku tidak ada dalam itu semua,aku tak ada kenberanian dan merasa tidak boleh terjadi apabila kawalan aku atau kawalan aku berwakil atau kawalan cara,keaklakan dinamik,keaklakan aku di kritik disamping menimbulkan kekeliruan dan kekerapan kelakuan walaupun aku ada kemahiran,kepujian,kerajinan,kerjasama jadi kesusilaan lazimnya aku tiada ketetapan ketahanan dan keyakinan.menimbulkan pertanyaan kepada aku sendiri mampukah aku?bolehkah aku?hingga merasa curiga terhadap semua itu hingga aku mengaku kalah terhadap diri sendiri dan membiar semua itu berlalu tanpa sebarang penyesalan dan harapan.

Perangai aku kerap berubah,dari perasaan gembira menjadi muram,aku merasa sedih dan kadang-kadang merasa sukacita pula.Bagaimana pun,pada umumnya,bila tiba sakit seumpama ini,aku akan menempuh berbagai peristiwa yang meriangkan dan yang tidak di sangka pada mulanya aku merasa hairan juga dengan sikap aku yang telah berubah itu,tetapi sebenarnya memang ada sebabnya yang menjadikan perangai itu berubah dan hal ini adalah perkara biasa saja.Aku sendiri sudah perbaiki kesilapan dan berubah sama ada secara  batin atau zahir dari menjadi dewasa

Orang boleh berkata sampai bila aku nak jadi macam tu?macam tu macam mana lagi aku bukanya sihat seperti anak kecil terkandang asingan.bagi aku semuanya sempurna cukup memadai.Di masa yang mendatang itu aku tahu.itu masa yang paling penting dalam hidup aku dan sudah tentulah aku ingin menempuhinya sepenuh-penuhnya aku perlu menunggu dan bersabar dan aku perlu mempelajari serba sedikit hal berhubung denganya.aku perlu mengambil masa untuk menempuh segala perubahan itu.sebab orang boleh membuat andaiyan macam-macam yang melemahkan aku

First 1 yang perlu di ketahui ialah memahami betu-betul apakah perkara yang akan timbul manakala aku beransur meningkat dewasa dan mengapa,aku akan mengalami berbagai-bagai perkara manakala aku meningkat dewasa.wallahualam

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping