Sunday, September 28, 2014

Merawat kucingku luka bernanah

Bahan untuk merawat kucing telahpun aku sediakan 3 hari lepas ketika dalam merawat kucing ku kusyi aku cuba berselawat. Tiba-tiba aku menangis.Mungkin terlalu kesiankan keadaan kusyi.mak aku yang tolong sama ketika merawat kucingku kusyi dimana lukanya di cuci dan di balut ubat biji rumput berssama daun pokok kurap kucing yang di tumbuk halus dan dibalut telingga dan kepala dengan kain bandage last sekali baru pasangkan kolor kon Yelah, kita tahu sayangkan kucing kita..

Kita juga tahu kusyi belum akan disuntik ubat antibiotik dan tahan sakit sebab belum bawa kusyi ke klinik veterinar.ingat nak merawatnya sendiri selepas keadaan dah elok sikit baru nak bawa kusyi ke klinik.Hari2 kalau aku pk boleh jd kacau di buatnya,Tapi aku kuatkan mental. Aku buat ni untuk kucing kesayangan aku.

Bahan untuk merawat kucingku kusyi,Kapas,bandage kecil,Ubat Biji rumput,colour con dan lain2 takde dalam gambar daun pokok kurap kucing,ubat sirup cegah kurap,vitamin dan spray ubat luka.


Beginilah keadaan kusyi sedang menerima rawatan aku dan mak di rumah

Hari kedua merawat kusyi,Luka kusyi bernanah dah hilang cuma berneneh saja Tapi teruk. kucing ku kusyi terkurung kat rumah je pun. Tak perlu runsing..Hari ni hari ke tiga...Luka dah clear dah hampir kering. masih sakit. Tapi tak sesakit 4 hari lepas.

Aku berharap sangat semoga kucing ku kusyi cepat sembuh...semoga tuhan pekenankan doaku Ya Allah...Amiieen

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping