Monday, September 1, 2014

bicaraku sendiri..

Aku sedari bahwa hidupku sememangnya macam ni,kekadang tak semua tanpa ada satupun benda yang bermakna, dari waktu masih kecil rasanya mudah dapat apa yang mahu, begitu juga saat dengan mudah aku dapat semua keperluan aku, Setelah itu aku dapat kesempatan hidup di alam maya dan fana ini Ya Allah dan bersyukur, maklumlah aku anak orang susah apa yang ada tu ada la yang tak ade tu tak ada la...

Akhirnya dan saat ini jadi... persoalannya kadang, sampai manusia merasa puas diri ??? rasanya sulit sekali mensyukuri sesuatu yang begitu mudah di terima, ada saja kekurangan kekurangan yang seharusnya tidak di ingini, contoh nya ingin hidup seperti orang lain,tp rasanya kita punya mimpi, lalu berusaha aku tak mampu mewujudkannya .. tak tercapai walaupun satu mimpi atau agan2,tak bolehlah memimpikan sesuatu lagi .. dan terus begitu.harap aku tidak di persia-siakan

Aku  biler dh cakap..org ckp aku salah aku tak betul.. lagi ler aku tak suka..aku ckp kat blog.. yg aku komplen..klu salah naper lak bg kat haku suh dgr..dh 2 plak yg org tuh gak..ni nak kene ckp aku tak bleh pakai..aku tahu aku pn bleh jadi tak betul bila sometime aku tk bleh dengar

Org sumer tau aku tk bleh..konon2 nk citer ler mungkin aku nnti kene rejek..di singkir dgn sumer org…aku marah tp aku pendam dalam hati… nk nyembang tp ckp.. la nih aper citer.. tak macam adik beradik yang lain aku tak marahpun tapi bila cakap benda keburukan yang salah tak tahu menahu tak de kena mengena dengan aku dekat orang lain dh 2 plak yg org tuh gak..ni nak kene ckp aku tak bleh pakai.. ni apa citer…abis macam mana lagi???

Aku sedar siapa diri aku tak payahla mereka cerita yang bukan2, kadang sulit juga berbuat baik, selalu timbul pertanyaan ...ada pertanyaan seperti itu, tinggal aku bagaimana menyikapinya dengan bahasa yang tegas dan sopan ... mungkin suatu saat kita baik terhadap mereka.

Perjalalanan hidup manusia tidak ada yang sempurna, dalam hitungan detik semua boleh berubah. Apa yang harus kita persiapkan jauh-jauh hari ? “ Tak ada “ kecuali Amal ibadah. Disekelilingku penuh dengan dinamika hidup, aku menangis, tertawa, bercanda, marah, kecewa, begitu banyak ketulusan dan kepercayaan di berikan, sampai kadang terlalu berat memikulnya, takut suatu saat aku mengecewakan mereka, tapi aku bersyukur karena “ Hanya ada satu kebahagiaan dalam hidup ini, yaitu di beri peluang untuk hidup.

Tidak hanya dalam konteks hubungan cinta antara dua lawan jenis, tetapi juga dalam hal persahabatan dan hubungan kekeluargaan.Kebahagiaan itu datang dalam diri sendiri, dan harus diciptakan.jadi berhentilah mengejar kebahagiaan sampai ujung dunia karena itu percuma selama jiwa kita selalu merasa tidak
 bahagia. Menikmati hidup dan bersyukur, walau tak semudah kata setidaknya berusaha menerapkan dalam kehidupan.

Apa pointnya ya aku tulis begini ??? mmmm .. rasanya ini sekedar hati yang bicara ...krisis hati dan perasaan murung tk ada kata2 yang boleh mengalir bebas ,,,atau membuatkan hidup ini lebih berwarna (ceria)

Finally, Aku bersyukur memiliki keluarga, sahabat sahabat, hidupku tak berarti tanpa adanya mereka … mencintai mereka dengan sederhana dan tulus … berdoa kebahagiaan dan sukses mewarnai kehidupan kita semua … Amiennn

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping