Monday, July 30, 2018

Stiker prihatin OKU

 Selalunya kalau aku lalu di tepi parking OKU, mata aku mesti nak cari stiker OKU yang tertampal di kenderaan. Selalunya kereta memang yang parking kat situ memang tak der stiker OKU!!! Yang parking pun, kereta besar-besar. Atau badannya besar dan sihat, bergaya nak pergi ke macam aku tapi aku OKU diketegorikan MENTAL itulah orang salah faham

Bab2 ni memenag sensitif Sebelum cukup tak selesa lihat orang sihat parking kereta di tempat OKU. Maaf la, kalau ada rakan-rakan bloggers yang sejenis macam tu. Inikan pula, bila tak ada tempat parking sampai kena saman dengan mak sebab terpaksa parking jauh. Parking OKU dipenuhi dengan orang-orang yang sihat dan sempurna pada mata kasar, namun 'agak OKU' atau 'buta' di hati dan nurani mereka.

ada satu securiti hindu pergi hampir degan aku dan cakap elok-elok, mohon encik park tempat lain next time. Yang ane tu, macam tak puas hati pulak. Siap tanya kenapa. Aikkkkk??? Saya OKU kata kat mereka 'Parking tempat lain next time, sebab tempat ni untuk orang kurang upaya'. Dia balas balik 'Banyak lagi parking OKU yang kosong'. Laa.... dalam hati aku, ini bukan cerita parking OKU ada kosong, ko boleh park motor ko kat situ. Ini cerita kalau bukan OKU, ko tak berhak parking motor aku kat situ. Simple. Itu pun masih tak paham.

Aku pun tak dapat nak park kat situ. Dia cakap 'ni banyak kosong kenapa aku tak park kat OKU situ?' Alahaiiii..... kalau nak tunjuk hero hindu bodo depan aku, ini bukan lah caranya. Nak jer saya balas, ane orang tua kurang upaya, yang berdaftar OKU dan ada stiker OKU sahaja boleh park kat situ. Ko ada stiker OKU ker ? Tapi saya balas, 'Tak per lah , aku dah park kat tempat lain. Next time parking tempat lain terima kasih'.

agar aku lebih timbang rasa dan lebih prihatin lain kali.

nindia ane lain kali aku tayang sama dia

 Pemandu Orang Kurang Upaya

 Sebelah kanan depan motor

Di bahagian belakang

PUAS HATI..........


Tak tau nak tukar dengan simbol apa, bagi mereka yang tidak paham-paham dengan maksud simbol ni dekat motor aku.masa aku tampal stiker ni kawan aku tanya hang buat apa aku cakap tampal pelekat OKU anak jiran aku dengar terus sentap batuk-batuk itu makna jiran aku orang tak setuju...biarla aku aku aku tetap dengan aku.belum jadi macam aku belum kenal buku dengan ruas tak per laa noh....semoga tuhan beri kesedaran kepadanya

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping