Thursday, July 5, 2018

mak oiii bebanyaaa

Uwa!!! bila rasa malas ngadap harapan ape nak buat?


Pepagi buto cenggini, orang duk tidur lena…aku? aku masih ngadap pc. Penat aduhai penat memang penat kekadang… kekadang senuk mata menahan. Namun, ia seolah menjadi rutin harianku? Ye……..Ia jadi rutin harian….

Perlukan satu semangat untuk meneruskan. Demi tanggungjawab….dalam keadaan longlai dan tak berdaya ku teruskan…

Malas tidak boleh malas………kena rajin-rajinkan diri sekalipun kekadang ada jugak malas…

Tatkala pepagi ini, rindunye daku pada istilah istirehat. Teringat zaman free memanjang. Riangnya aku berlari…bermain-main dengan kucing2 ku. Mana aku mereka cerita sekarang? Aku Mereka sudahpun besar cerita. Ada yang sudah 2 blog jap aku bosan aku ke wordpress jap aku jemu aku ke blogspot jap aku cemuih aku ke Facebook .jap aku fedap aku ke youtube jap aku giveup aku ke tagged Ada juga yang sambung menyabung search kat tenet. Aku Masing-masing buat hal masing-masing….Aku? Aku di sini meneruskan satu perjuangan..

Mak, maafi anakmu…anakmu di sini sentiasa membencimu sebab terlalu sangat banyak mengharap anakmu ini…minggu depan insyaAllah..panjang usia man balik mak. Mak………doakan ketenangan untuk Man. Doakan kejayaan untuk Man. Dunia akhirat….halalkan, redhakan Man Mak.

Mm…. bosan lagi? Kah Kah Kah.. terkedu sebenarnya, antara tinggal di kampung, stay sini atau sahut tawaran ? Sebut KL? Itulah tempat paling buat aku rasa begitu bosan nak pergi Sibuk. Serabut! Sedangkan ku rindukan kedamaian. Di kampung? Tapi tu bukan tempatku. Itu hanya sekadar persinggahan. Ntahla, kekadang aku betul2 tidak tahu membuat keputusan.

MM………………………….. soal hati lak. Aku secara tak sengaja pernah sukakan seseorang. Andaikata dia tanya aku lah, why aku suka dia. Aku tak de jawapan pasti. Mungkin dia tak pernah tengking aku? Tak pernah dia menyakiti hati aku? Kekadang memang aku terasa dengan sikap dia. Tapi bukan aku di hati dia? Apapun, aku berterima kasih dia jadi kawan aku. Walaupun kami tak adalah seakrab…tapi aku rasai kehangatan, rasa di dampingi. Dia jauh dari aku. Tapi aku selalu jugak berhubung dengan dia. Atas dasar kerja dan kenalan, kawan. Nak kata aku cinta kat dia? Entah…aku tak leh istilahkan rasa di hati aku. Tapi kekadang aku rindu dia. Kekadang aku tanya aku sendiri, dia rindu aku tak? Entahla aku tak tau hati die. Mungkin dia rindu aku? Tak bisa buat telahan. Takut silap tekaan. Kalau aku hilang dia cari aku?

cerita kemarin dahulu 3 hari lepas
Durian kacuk kawin

Posted on July 3, 2018


Alhamdulillah, usaha aku bawa balik dari perlis menanam pokok durian selama ini … dengan maklong 33 tahun lepas masa aku tadika sekarang mempunyai durian kacuk sendiri kawin termasuk neyh dah 6 kali berbuah dari aruah tok wan aku di kodiang kedah





  syukurlah dapat lah mak merasa mmmmmmmmmmm dapnyaaaaaaaaa

Oleh kerana ramai orang suka makan durian, pujaan ramai pokok sendiri.kenduri dengan puak kawe kampung kalau kita tak sempat makan, anak-anak & cucu mesti dapat …








Mm, mata dah ngantuk…………….. nak tidur ………….. zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz……………..

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping