Saturday, August 18, 2018

bersih kawasan persekitaran rumah

“Alhamdulillah, aku telah melakukan kerja pembersihan sampah sarap dengan kawan aku shamsul 2 buah melibatkan 3 buah rumah di Kampung .kemarin, di tempat tinggal aku,aku telah membersih kawasan. Aktiviti tersebut bertujuan untuk menceriakan perumahan.

terang dan bersih di bahagian sebelah jamban lama belakang rumah,stor belakang tu aku nak buat reban ayam 2 tingkat.ingat nak robohkan mak dan maklong aku tak bagi

 dah selesai kerja cantas menebas menyangkul pokok tinggal sebahagian sampah belum di kumpulkan di tapak pelupusan sampah



  membersihkan sampah bagi membantu di kawasan rumah aku dan nak beri kejutan buat mak aku berangkat pulang haji nanti agar berasa lega.

 kayu kayan aku nak buat pondok gazebo dekat tepi depan sebelah rumah

lubang di korek dan ditanam sampah dan di bakar sedikt demi sedikit
Timbunan sampah tersangkut apabila kawasan di penuhi semak sejak beberapa hari lalu.
Antara sampah dikutip termasuklah pokok, kelodak,serpihan kayu, botol dan bungkusan plastik aku panggil lori 6 tayar angkut 2 trip 

aktiviti aku gotong-royong membersih kawasan rumah, aku dan rakanku Syamsul  membantu menebas, menebang dan membersih kawasan persekitaran rumah dan mengumpulkan sampah sarap


Aku tanam Pokok Bunga Putih kata orang buat ubat

  


Aku telah berjaya mengubah lanskap taman perumahan. Suasana sekitar taman kelihatan sungguh ceria dan bersih. Kawasan jalan sudah di bersihkan tak ada semak lagi


aku tanam pokok serai yang hidup

aku amat berpuas hati meluangkan masa lapang kepada perkara yang berfaedah aku minat dekat rumah sebab hari ini pagi tadi aku mesin rumput tengahari dan petang sambung buat kerja dekat belakang rumah aku 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping