Thursday, August 9, 2018

Segala Urusan dan Rintangan usahakan jua





Bismilahirahmanirahim Selamat pagi pagi tadi begitulah yang dinyatakan dalam surat rujukan dari Dr Pusat kesihatan HUKM .Akhirnya yang kami tak sabar dah diketahui.. tapi belum cukup diketahui.. itu baru permukaannya saja.. kerana itu hanya apa yg dilihat dari pandangan pakar  umum.


Seksa nak faham pasal penyakit maklong aku selepas operation gigi ,kaki bengkak, teroid dan kemudian mata selaput ciri-ciri keberlainan/ketidaksempurnaan kejadian/struktur fizikal orang tua secara semulajadi. Aduhai, kenapa agaknya???maklong aku diminta datang lagi ke  HUKM untuk membuka fail, mendapat tarikh semperna maklong aku bercuti menemani aku di kampung sementara mak menunaikan fardu haji



Kesimpulan dari Dr beliau menasihati kami agar menyambung segala permohonan bantuan OKU penglihatan untuk memastikan maklong dapat dibantu malah ada yang pulih dengan kekerapan dan istiqamah usaha dari keluarga menjaga maklong dan merawat sudah 5 tahun. Aku pun tak putus asa untuk mendapatkan bantuan pun berbesar hati nak membantu maklong.. insyaAllah.. Amin.insyaAllah ada rezeki maklong.. aku akan usahakan cari duit lebih untuk maklong. Tapi kalau cari duit lebih ni, masa untuk kerja rehat di rumah pula jadi kurang.. memang betul-betul kena pandai urus masa dan kewangan nih!.. huhu yer lah ubat titik mata sudah mencecah RM 400 ubat makan lagi dan datang appotment jumpa doc atau ke hospital lagi



aku yang pemegang kad OKU sakit otak susah kena isi sebab pada mulanya dia isi pada borang versi baru yang ada dalam simpanan aku pergi ambil tadi dekat JKM. Disertakan juga 3 keping gambar berserta salinan seperti yang diarahkan.perlu di cop oleh doctor hospital dekat sini sebab sudah ada surat pengesahan dari HUKM selepas hantar borang kena tunggu 3 minggu atau sebulan selepas itu siap

Aduss dah bengong naik turun pejabat kebajikan habiskan entry ini.. mengantuk cepat sekarang ni.. dah tak boleh nak stay up lewat sangat macam dulu...kemarin dulu kemarin aku perata batu kelikir kauri 3 lori dekat rumah jiran aku panggil paklong belakang rumah bagi laluan jalan kereta nak lalu sebab becak petang kemarin pula clear longgokan sampah di pokok yang di tebang dan di pangkas di persekitaran rumah,rumah maklong dan tepi surau

Tidurkan maklong, dengan aku sekali tidur haha.

gambar selfie dengan maklong sebelum ini terlantar di rumah

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping