Monday, August 20, 2018

kisah perkembangan si comel aku


anak kucing itu Osin kerana bulunya berwarna oren. Selepas itu, aku memberi Osin makan makanan yang berkhasiat. Kini, Aku memiliki sembilan ekor kucing yang comel iaitu Si Osin, Si Ameng dan Si Tompok.Si kecik,Si Bapak,Cik som,Teh cik,Panjang,Ton

khas buat korang yg mengikuti kisah Kucing Kesayangan aku yg bernama Si Comel.. Pada yg terlepas tu korang boleh baca disini KISAH KUCING YG BERNAMA COMEL

Mulanya aku tak terfikir nak update kisah si comel di dalam blog lama aku di Si comel, tapi atas permintaan seorang rakan blogger, ( Jangan lupa kasi terjah aku yang lepas wokeh ) aku pun update lah kisah si comel ni..

Ok untuk penggetahuan korang si comel sekarang berada di dalam jagaan mak dan aku di rumah. sebab apa dia disana? kebetulan aku tak ada adik beradik yang lain jadi dioranglah family aku kat rumah . memandangkan aku pun membujang so tak kesunyian dengan teletah mereka

Sebenarnya aku bagi melepaskan rindu geram dekat si comel ni la macam anak-anak aku dan untuk aku updatekan kisah si comel kat blog.. jom kita layan gambar Terbaru si comel..




Suspek utama di kesan menghilangkan kunci loker almari

Kucing siam aku


Gambar comel, Berkat doa korang semua, nampaknya comel betul-betul sihat.. syukurlah.. comel dah boleh serasi dengan aku dan mak dengan normal..

Gambar comel dengan adik beradik angkatnya, kat rumah aku ni lagi banyak kucing jiran bela, angaran ada 20 ekor lebih kurang, yang menjaga kucing-kucing ni anak saudara aku yg bernama dengan si bapak yang sama.. Aku ni memang pencinta binatang, ikan pun aku bela.. ha.. ha.. nak berkenalan ler tuh.. hahaa…



Yg ni pula gambar ibu teh cik masa sihat sebelum ni, ibu angkat sicomel yg menjaga comel dari kecil.. ada berita sedih sebenarnya,si ibu bulu kembang sudah tiada lagi Ziera Teh cik dengan anak-anak dia telah diambil pangkat yang ibu tertua dalam keluarga kucing aku di rumah, hajat aku nak temukan comel dengan keluarga angkat di rumah aku kesampaian.. emmm… Takpelah comel yg penting comel sihat yang si ibu teh cik dan anaknya pula yang berpenyakit gatal kurap…teh cik kelihatan tak terurus sekarang kurus dan kotor entah bila mak aku kata nak mandikan.

ade aku beli ubat kutu dan spray anti kurap kurang dah sedikit tetapi still berpenyakit sebab hari tu aku beli makanan kucing wishkas 8 kg dekat pet shop ada kutu serangga kecil so aku maklum kan pada tuan kedai dan lepas tu aku tukar makanan beralih kepada frieskies dah tak teruk macam sebelumnya dah sekarang.

itu jelah yg dapat aku update info terbaru tentang comel, InsyaAllah aku akan update lagi perkembangan terbaru comel pada entry akan datang, korang jangan boring yer.. hehe..

PS : terima kasih kepada korang yg selalu berkunjung ke blog aku yg masih baru ni..











kucing binatang yang satu inilah yang paling aku sukai. Pantang saja ada kucing kampung yang singgah ke laman rumah, alamatnya pasti kucing itu bakal menjadi `tetamu’ istimewa di dalam rumah.walupun bukan di hari raya sahaja

Segalanya demi kucing! Daripada tempat tidur, mangkuk makan dan minum aku sediakan khas untuk si comel. Biar aku yang berlapar asalkan tidak kucing tersayang.

Keadaan itu jugalah menyebabkan ramai ahli keluarga yang lain merungut hanya gara-gara kehadiran tetamu baru itu kucing jiran datang makan di rumah aku. Tambahan pula lagi haru jadinya.

Tetapi, aku sekarang ada lebih sembilan ekor kucing di rumah.

aku

kisah si comel di si comel Itulah antara kenangan memiliki kucing di zaman remaja bukan sejak dari kanak kanak lagi. Hitam, Tompok, Comot, Belang dan Putih kini hanya tinggal nostalgia, apatah lagi yang membataskan minat memiliki haiwan peliharaan itu.

Apa yang menarik sangat mengenai kucing hinggakan ramai pencintanya sanggup berbuat hampir apa saja untuk haiwan peliharaan itu? Berbelanja lebih untuk makan, minum, mandi, sikat bulu, potong kuku, perubatan juga berkorban masa dan tenaga. Kencing berak juga sanggup diuruskan.

tersipu-sipu, aku mengakui kucing kesayangan akan didahulukan. Bukan kasih sayang kurang pada anak-anak tetapi mungkin anak-anak, ada ibu yang boleh memberi sepenuh perhatian. Biasalah…

Namun satu anggapan yang paling menarik perhatian ialah mereka yang suka atau menyayangi kucing dikatakan orang yang penyayang! Betulkah?


Tidak dapat disahkan anggapan ini, namun, andaian ini timbul rata-rata kerana kucing haiwan yang disifatkan manja dan hanya mereka yang mempunyai sifat penyabar serta penyayang mampu menyayangi haiwan ini.

Hampir RM200 dibelanjakan setiap bulan, merangkumi kos makanan, perubatan dan penjagaan sampingan, termasuk peralatan pengering, pengetip kuku dan sikat.

“Ada juga rakan dan keluarga yang menyuarakan rasa tidak senang dengan kegemaran aku dan mak ini. Yalah, bukan saja kos mahal, penjagaan kucing ini juga rumit, macam jaga anak.betul aku cakap rezeki kami sama macam rezeki mereka aku tak tipu atau bohong rezeki kami tak pernah putus walau susah macam manapun bela kucing.

“Memang ya tetapi aku tidak pernah melihat kucing aku ini sebagai haiwan peliharaan. Mereka adalah anak-anak aku, mereka adalah sebahagian daripada keluarga aku yang berkongsi minat dengan haiwan kesukaan mak


Macam-macam kerenah `pencinta’ kucing ini. Nampak remeh dan rumit tetapi, hanya mereka yang memiliki kucing tahu betapa seronok dan istimewanya membelai si comel

1 comment:

AMISHA said...


Saya telah berpikir bahwa semua perusahaan pinjaman online curang sampai saya bertemu dengan perusahaan pinjaman Suzan yang meminjamkan uang tanpa membayar lebih dulu.

Nama saya Amisha, saya ingin menggunakan media ini untuk memperingatkan orang-orang yang mencari pinjaman internet di Asia dan di seluruh dunia untuk berhati-hati, karena mereka menipu dan meminjamkan pinjaman palsu di internet.

Saya ingin membagikan kesaksian saya tentang bagaimana seorang teman membawa saya ke pemberi pinjaman asli, setelah itu saya scammed oleh beberapa kreditor di internet. Saya hampir kehilangan harapan sampai saya bertemu kreditur terpercaya ini bernama perusahaan Suzan investment. Perusahaan suzan meminjamkan pinjaman tanpa jaminan sebesar 600 juta rupiah (Rp600.000.000) dalam waktu kurang dari 48 jam tanpa tekanan.

Saya sangat terkejut dan senang menerima pinjaman saya. Saya berjanji bahwa saya akan berbagi kabar baik sehingga orang bisa mendapatkan pinjaman mudah tanpa stres. Jadi jika Anda memerlukan pinjaman, hubungi mereka melalui email: (Suzaninvestment@gmail.com) Anda tidak akan kecewa mendapatkan pinjaman jika memenuhi persyaratan.

Anda juga bisa menghubungi saya: (Ammisha1213@gmail.com) jika Anda memerlukan bantuan atau informasi lebih lanjut

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping