Sunday, August 26, 2018

sibuk mengecat rumah...


tadaaaaaa...........Kalau ikutkan pada aku tak nak cat rumah aku tu.Biar warna hijau ..Aku dah rasa macam....hmmmmmmm

hijau nampak manis sangat ni susah lah nak di jaga.Budak-budak ni main kejar-kejar pegang dinding pun dah ada cap tapak tangan.Jadi atas kerahan dan paksaan ,ku paksa jugak mengecat.Keh keh keh

Warna pilihan sudah semestinya KELABU..Senang nak match dengan pokok nampak timbul segala bagai.Jadi aku pilih 2 tonne warna.Kelabu pekat dan kelabu cair sikit.


 Tarra...Hasilnya..Allhamdulillah seperti yang di harapkan.Kekadang warna dekat tong ni bila dia apply dekat dinding kan lain..Tapi yang ni ok lah..Sejuk mata memandang Soft kelabu jugak.Tapi beza sikit.Biasalah guna Kamera  handfhone cap ayam ni tak dapat nak capture cantik sikit.Ke aku yang tak reti ambik gambar?haha



 Permasaalahan yang aku jumpa kayu bawah pagar dah lapuk harus di tukar ganti yang baru
Warnanya kalau dalam gambar macam seakan sama.

 kayu bawah pagar dah lapuk akan di tukar baru
Aku guna jenama sancora dalam RM48 satu tong kali 3 sama dengan RM144 dan cat putih cream Unpaint untuk tiang pagar dan jeniang tingkap RM 76 X 2 = RM 152 jadi kos aku sapu cat keseluruhan RM 248.Jadi untuk rumah kitaorg tu just pakai 3 tong je lah.Cat Mahal

papan jeniang tingkap dekat pintu dapur dah lapuk akan di tukar baru

 sebahagian yang hampir siap
Dia macam cair -cair kelabu.hehe

Dalam di ruang dapur memasak
Aku guna meja kayu yang aku buat dan lekat wallpapper cover kitchen

For Next aku update bnda lain ye.dah selamat duduk dah rumah ni.Tengah pujuk hati nak update sesatu.bagi kejutan buat mak aku yang bakal berangkat pulang haji minggu depan.siapa cakap aku tak sayang mak?

Cat kelabu SAN CORA

Tong cat SAN CORA dan cat minyak putih cream UNPAINT Unless

Pekakas Binaan Banyak kerja lagi neyh duk tunggu
masa aku duk snap gambar2 ni jiran aku sewa rumah dekat rumah aku bersin. pooooooorahhh

For Next aku update bnda lain ye.dah selamat duduk dah rumah ni.Tengah pujuk hati nak update sesatu.bagi kejutan buat mak aku yang bakal berangkat pulang haji minggu depan.siapa cakap aku tak sayang mak?

Jumlah Kos mengecat adalah dalam RM374 lebih gitu.Mana nak beli berus , mana nak beli roller, batang dia lagi...Kalau upah orang mengecat tak berapa pasti berapa kosnya.Ni untuk dalam rumah bahagian dalam tak cat lagi pun.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping