Wednesday, December 5, 2018

sakit otak plus,plus pk

Aku pening dan risau hampir luluh atas perkara yang di beritahukan oleh mak aku mengkin dia penat dan tak larat mak aku katakan pada aku kalau boleh dia dah tak nak hidup atas dunia ni tuhan ambil nyawa dia pun tak apa dan satu lagi dia cakap ini ada dia lagi suatu hari tiada dia entahka orang tak bagi anak cucu duduk dah rumah aku ni.aku dah jadi Mental illness mendengar layan mak aku cakap.

Memandangkan zaman sekarang memang macam tu tapi sesuatu yang mencurigakan aku aku tinggal menumpang kampung Aruah suami maklong aku kakak kepada mak aku,yang buat aku risau luluh jiwa aku banyak habiskan wang ringgit atas rumah aku dan kelola kawasan rumah aku dan rumah maklong

aku cuba bayangkan aku bayar duit pendahuluan daftar skim akhirat atas nama aku tapi resit pembayaran atas nama mak aku,aku daftar pemilik internet yang sah atas nama aku yang beralamat di rumah aku,bayar penapis air atas nama aku yang bayar dah habis dah pun pada 2010,kerja-kerja pembaikan perpaipan pertukangan rumah dan kelola kawasan semua duit aku

harta benda dalam bilik aku semua duit titik peluh aku sendiri komputer,tv,modem,desktop,almari ,radio,gitar kipas aingin alquarium ikan.mesin basuh,peti ais,dapur,karpet.dan semua alamat rasmi surat menyurat ,ic,lesen kenderaan,cukai jalan,gran motor dialamat kepada alamat rumah aku.

Aku cakap dekat mak aku why you make it stop,why you make me me so worry,you looking for posibility if that change decision, i’m not looking for posibility I will wait and see” selepas tu mak aku kata mak  kata “tak apa hang tengokla nanti”

Tak luluh ka perasaan korang bila mak aku berkata macam tuh,nak buat apa suma tak ada mood hari ini sakit otak aku pun telefon maklong yang berada di rumah makdak menjalani rawatan susulan di HUKM,maklong aku pula ingat aku berkelahi dengan mak aku pun cakap terang2 agar dia mendengar dia kata aku berkelahi dengan dia pula

 lailahaillalah dalam hati aku maklong aku kata semua pakat sakit jangan buat maklong risau,makdak risau ,pakcik risau kalau duk berkelahi saja hampa 2 beranak ni lagi aku sakit otak seketika kemudian baru dia mengerti aku cakap kami aku tak berkelahi dengan mak .aku cakap terang jelas harap maklong dapat dengar kekadang maklong aku tak beberapa dengar .

Maklong aku cakap “hang buat tak tahu saja dengan mak hang tu dah tahu dia macam tu”,baru aku boleh terima yang mak aku sebenarnya tak beberapa betul.selama ini pun aku bersabar dengan mak aku sebab aku tahu dia macam tu siapa yang boleh bersabar kalau duduk di tempat aku.tapi aku tak jemu bersbar dengan mak aku.

Selepas tu aku solat asar dan istifar hembus dekat mak aku .hujan pun turun lebatnya kat rumah barulah keadaan mak aku baik sikit.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping