Wednesday, December 5, 2018

Joran ku betapa

Mentera Guru Jampi Serapah Joran ku betapa

Oleh kerana cuaca musim hujan bahaya perahu2 kecil dan aktiviti beriadah aku nak kemukakan dan ketengahkan benda yang bermanafaat kepada korang sebelum berburu ikan

DO'A MEMANCING IKAN Musim Hujan Adlah musim Yang Menyenangkan Bagi Para Orang Yang Hobinya Memancing, bahkan Ada Banyak Orang Yang kurang Hoby memancing Jadi tertarik untuk memancing Karna Biasanya di musim Hujan Ikan-ikan cukup berlimpah,Khususnya ikan disungai Walupun Ikan di sungai berlimpah tapi tidak jarang banyak para pemancing yang pulang dengan tangan kosong Nah untuk Mengatasi Hal itu,Kali ini saya berikan do'a memancing ikan agar mendapat ikan banyak. Cara pengamalannya adalah sbb: Baca surat AL-FATIHAH 7X dan setiap sampai pada ayat ke-5: IYYAKANA’ BUDU WA IYYAKANASTA’IN dibaca 7X ulangan [yg artinya: "hany kepada Engkaulah kam mengabdi dan memoho pertolongan"]. Tiupkan 3X keumpan dan ditutup denga membaca LAHAULA WALAQUATA ILABILLAH 3X. ALHAMDULILLAH ….Sebelum kesokan hari keluar memancing rajinlah mandi sebelum magrib kerana waktu itu tiada makluk halus yang ikut.inyallah beroleh hasil sebenarnya banyak lagi petua dan pantang larang tapi yang ini adalah yang lebih baik.Ada sesetengah mengatakan kulum gula-gula dan campakan di periran lokasi memancing dan ada yang mengatakan sebelum keluar rumah sepak tong beras. 


Aku sebanarnya baru upgrade pancing yang aku baiki jaran sulong aku dari tahun 2000,banyak pengalaman aku sayangkan dengan joran ini


 Joran GOLD SEAHAWK 888 RM 80 
di baiki gelang O RM 27
sebelum ini dan kian di perbaharui dengan Mesin RM63

INFINITE 5000 SAMURAI 8 Ball Bearings 
Gear Ratio 4.7.1 
Line Capacity 0.40/160/  0.45/120 (MM.M)
ALUMI

 Tiga Joran Aku Yang lama betapa


 tali kail perumbut,rapla,pin,ladung,tali dan umpan casting dan pocket box



 Box tahan sejuk ais umpan segar atau kotak habuan 


kotak habuan ikan

Semoga kalau pulang dari mancing tangannya tidaklah kosong. Demikian amalan yang singkat padat dan manfaat, selamat memancing ikan bagi yang hobby mancing. Wassalam,

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping