Sunday, December 9, 2018

REPEAT AGAIN Bil telefon/internet PART II

Pagi tadi aku bergegas nak ambil ubat mak aku kena bawa mak aku la pulak buat appoitment baru untuk HSJ so tak boleh claim ubat lama yang dah berbulan tak ambil selepas itu aku ke KWSP semak penyata aku sudah hampir 16 tahun tak semak dan buat surat rasmi print dari pen drive aku save dekat rumah nak hantar dekat TM

aku sertakan bersama surat sakit maklong aku dan IC fotostat aku kena datang lagi sekali pulak sebab aku tak sertakan IC fotostat maklong aku binawe betui sebelum ni tak ada pulak staf dekat tm kasi tahu nak itu nak ini diorang hanya fahamkan bagi surat rasmi saja So aku pun balik dengan hampeh sampai di rumah hujan seakan mengerti hidup aku yang suram aku bercadang esok nak hantar surat dan semua salinan fotostat yang di perlukan td




Permbetulan ini sample surat yang aku tersilap lagi eja perkataan PERKHIDMATAN  aku print yang lain .i say man mujur aku bernasib baik sudah hantar dah

Ni story part 1 yang lepas kalau korang tak beberapa faham dengan situasi dan kedudukan aku


Bil telefon bil internet sebuah keluarga. aku memanggil mak dan maklong kebetulan balik ke kampung ahli keluarganya untuk berbincang.


Ini dah melampau, gunakan telefon bil dah melambung naik! Aku jarang tak gunakan telefon rumah, payah gunakan telefon imternet tempat aku yang mengendalikan tetikus komputer!

Itu pun sama juga, macam macam aku kena nak prove dekat staf TM.

Oh sorry....aku gunakan line masuk   aja. Untuk panggilan,aku gunakan telefon hp juga lebih cepat.

Loh, apanya kalian ribut-ribut? Semua orang gunakan teeknologi,sampai staf TM tak percaya ingat aku under maksaudara aku kata diorang biar diorang call maklong aku untuk kepastian.

Aku cakap maklong aku sakit tak ada tel tinggal dengan makcik aku inocent perkara neyh kalau diorang tahu tak syokla nanti bermasam muka pula nanti kata diorang pandai2 aku daftar internet atas nama maklong aku

macam macam aku nak kena jawab diorang hantar fax,ambil cap jari 3,4 kali hampir 3 jam aku tunggu giliran

 sama juga dengan aku! last2 berjaya tukar nama owner internet aku WELL DONE YES!

Balik rumah aku bebal dekat mak aku kata aku kerana silap mak aku menyusahkan aku

Aduh !
pening kepala aku 







Inilah kisahnya bermula sebelumnya

masalah bermula dari tahun 2006 semasa pendaftaran pakej streamyx di rumah mak aku tersilap bagi salinan fotostat maklong aku jadi daftar atas nama alamat surat bil rumah aku tapi nama mak saudara aku tetapi dalam akaun TM bil nama aku owner jadi 2 wakil.mak aku tersilap bagi ic fotostat mak saudara aku ketika mendaftar sebenarnya nak cepat bagi ic mak aku.tapi setekat ini tiada masalah semua pembiayaan aku bayar seperti biasa.

Menyedari hakikat itu sejak dari tahun 2012 aku nak potong talian internet di rumah setidaknya pun tukar atas nama aku sudah buat surat dan sudah di tandatangan dan di persetujui.semasa pihak pejabat TM telefon aku aku sibuk dengan tugas dan kerja di rumah untuk mendapat kepastian. di persetujui.hanya sekali aku sempat menjawab itu pun aku dalam keaadaan sibuk di rumah.jadi mereka reject ingat aku main-main dengan mereka setelah beberapa kali mereka telefon hal yang sebenarnya aku tengah sibuk di rumah.

satu lagi hal yang mengelirukan nama owner TM bil telefon adalah anama bapa saudara aku yang telah meninggal kira-kira 10 tahun lepas aku pula tiada surat mati beliau jadi kami hanya terus sambung bayar bil tanpa sebarang masaalah cuma rugi aku tak dapat nak ambil pakej OKU dekat TM lebih murah dan berbaloi.

Sekarang bil  sudah 2 tahun cas di naikan jadi kos hidup melambung tinggi aku nak batalkan saja talian internet di rumah tapi setelah aku call pihak pejabat mereka minta surat sakit mak saudara aku.kalau nak potong internet.jadi disini aku sedikit bermasaalah dengan ahli keluarga pula tidak mengetahui perkara sebenar kami aku dan mak aku yang akan kena marah.takut pulakan terikat berganda bil kami perlu bayar.susah aku nak cakap.jadi selama ini kami langsaikan saja pembiayaan bil tel. nama bapa saudara aku dan bil internet nama mak saudara aku.


Balik lepas solat magrib dok ralit dah lama2 sekali online

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping