Friday, December 21, 2018

Servis motorsikal Kriss 110

Petang kemarin dulu taya motosikal aku pancit akibat tayar botak Tayar V,jadi dengan tak keberatan petang kemarin aku ada duit simpanan sedikit tukar tayar depan mososikal kriss 110 aku dengan tayar bunga FKR sama seperti tayar belakang sebab aku kekadang aku guna lasak juga motorsikalni redah hutan ban sawah padi pergi mengail ikan.


Tayar depan FKR sama dengan tayar belakang

Selepas tu aku cerita problem mososikal aku dekat pomen pagi-pagi payah nak start coil megneto ka? suiz ka?Starter relay ka?spark plug
selepas tu aku tukar spark plug aku naik minyak lagi baru tukar sebulan jadi makanik tu cakap kena buka caberator servis tengok ataupun tukar jarum minyak aku pun balik dulu aku cakap esok aku datang lagi dan hari ini aku ke kedai motor servis kaberator kehin standart kriss 110 aku dan tukar jarum minyak

Jarum minyak IKK Taiwan

Aku guna Kriss Slide Jet memang OK luar dari jangkaan aku gear 1.2.3.4 semua kuat dan laju jadi kos keseluruhan

Tayar Bunga FKR RM 80
Minyak Hitam Hi Rev RM 17
Filter Minyak RM 6

Hari pertama RM 100

Servis Caberator RM 20
Tukar Jarum minyak RM 32
Span kotak angin RM 2

Hari kedua RM 54


ini spoket siam bagus harga RM55 dan tukar rantai RKM .Motosikal aku bertambah kuasa pickup daripada meleret top gear pun still maju dan ok


Ini sampingan stiker dekat BOX aku JIWA2 RODA dekat motosikal aku jangan sakit jiwa sudah kalau sakit makan ubat dan terima rawatan selanjutnya macam tulah juga kalau motor dah sakit kena di baiki baik pulih sebaiknya.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping