Wednesday, December 26, 2018

Aquarium aku

Aquarium aku di ubah tempat di sudut space ruang tamu.sebenarnya setelah di nilai dan di fahami setelah aku membaca susun atur aquarium di rumah di internet aku terbaca artikel fung sui.tidak elok di letakan di dalam bilik adalah lebih baik di letakan bersama dengan aquarium yang ada di rumah.membangkitkan lagi aura yang baik terhadap aquarium dan ikan peliharaan

aku terfikir dahulunya aku letakan di bawah kaki aquarium tekanan air rendah payah nak pam bila tukar air jadi dengan secara tidak di sengajakan ada meja dekat dapur yang aku sudah baiki akan kekukuhanya aku buat alas aquarium 2 kaki


Inilah aquarium 2 kaki aku hanya letak anak ikan kap 



Aku belum ada modal nak beli ikan hiasan.setelah aku congak purata material aquarium 2 kaki aku bernilai RM 238 aku beli sedikit-demi sedikit dua tiga empat tahun yang lepas jadi dengan tidak keberatan aku fikir buat apa semua peralatan kelengkapan aquarium aku ada kenapa ianya tidak di gunakan jadi dengan tidak mengalah dan berputus asa aku kembalikan aquarium 2 kaki aku siap di gunakan



ini ikan oscar aku besebelah aquarium 2 kali,oscar aku tinggal bersama ikan lee koh dalam aquarium 2 1/2 kaki



ikan lee koh ini yang cepat membesar dari lee koh emas


Memang pada mulanya aku nak letakan bersebelah aquarium setelah aku ukur space ruang di sudut ti dak mencukupi 4 inci dari perabut Almari Meja Penjara yang di tempah semasa umurku 12 tahun.

Beginilah ruang aquariam aku di rumah. di bawah nya aku letak carpet alas kaki yang besar sama ruang di hadappan aquarium kucing2 aku pula suka tidur di atas atas carpet tu menemani ikan-ikan aku hahhah terlupa nak snap pic

Bercakap mengenai perabut di rumah aku nak ceritakan
Kalau korang nak tahu perabut rumah aku kebanyakanya hasil pertukangan banduan yang buat di tempah dari Penjara Taiping termasuk katil di bilik aku dan di bilik atas rumah sebab pakcik aku kerja dengan Jabatan Penjara semasa dahulu.

Macam inilah aku di rumah tengok benda ada saja nak buat...hehheh sekurang-kurangnya keaadaan rumah bersih dah kemas termasuk persekitaran di rumah.


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping