Friday, October 11, 2019

Hikayat aku pening

Segala- galanya bermula tanpa aku sedari langsung.aku hanya mahu kemudahan dan tidak mahu di ganggu reputasi kerja aku.Maka aku sebelum ini selalu tergugat dengan temujanji hospital yang patut aku datang aku terpaksa datang di minggu yang selainya.

Pada mulanya aku memang bertekat hendak pergi di kemudian hari masa dan waktu aku terjejas.Baguslah tetapi apa yang berlaku aku sudah 3 bulan tidak hadirkan diri temujanji dengan pihak hospital paling minimum suntikan ubatpun aku tak ambil dan tekanan darah buat apa kalau sekadar kesihatan aku terganggu sekarang.begitu fikir Akmal


Keratan akbar menawarkan polisi insuran untuk penyakit mental bagi megurangkan kos di tanggung pesakit.

Dengan menganggap penyakit kesihatan mental  juga sebagai pesakit biasa.
Manakala aku tidak pun makan ubat penuh atau over limit aku hanya membeli ubat di farmasi jika keadaan benar- benar terdesak akan kesihatan aku.belanja ubat-ubatan 1-2 bulan sanggup dari menunggu masa di hospital.


Tilam kabu dah berminggu aku tidak gunakan


Keaadan bilik aku yang sudah berminggu- minggu aku ubah tidur di tilam span di bawah sebab kucing berak.

Orang tua-tua kata tidur di atas bantal.

sekaligus begitulah tak tahu lah sejak tinggalkan temujanji dengan pihak hospital aku di belenggu sekejap sakit itu sekejap sakit ini dan bnyk lagi.itulah tanda awal aku sedari semasa mandi hendak datang ke tempat kerja aku terkena bisul di punggung sebelah kanan yang baru bermula nak jadi.

kemudian,bagi aku pula mendapatkan ubat di farmasi dengan jumlah yang mahal.

Dengan itu aku berfikir manakah silapnya kerana aku tiada masa untuk ke temujanji hospital.ya di situ aku dapat jawapan secara logiknya selepas ini aku akan buat temujanji semula dengan klinik kesihatan kerajaan seperti biasa yang aku pergi

Dan lagi satu aku balik kerja tak boleh mandi sebab sebelah belakang bilik mandi aku terletak bangsal orang kampung duk melepak huha- huha aku tak boleh mandi.air tapis bersih di rumah aku tidak gunakan sekali - sekala sbb aku berada di tempat kerja


Astaga...dah sakit barulah aku sedar


Ubat farmasi yang aku beli tadi RM32

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping