Thursday, October 3, 2019

Trauma

. Assalammuaaikum semua, aku trauma sekejap semalam selepas lihat kemalangan jalan raya. Depan aku Astaghfirullahalazim.malam khamis 10.25 malam ketika aku bertugas sendirian di dalam pondok post hadapan skpb aku menyuruh mangsa kemalangan berhampiran pondok post Mengucap dua khalimah syahadah dibuatnya.budak tu patah tengkuk semasa selepas kedengaran berlaku kemalangan aku segera bangun dan pergi suluh budak muda itu menyebut maaaakkkk ,maaaakkk... Panik dan terpaku.darah keluar banyak dari hidung dan mulut.aku suruh dia mengucap 2 kalimah dan meletakan kon di lokasi kejadian serta menelefon ambulan dan mengawal lalu lintas ,1hb oktober 2019 makcik kantin sekolah di tempat aku bekerja kemalangan di hujung jalan selepas sekolah. Semalam hujan sepanjang petang. Jadi pada waktu malam cuaca tak beberapa bagus. Dalam keadaan cuaca bagus,tengahari semasa hendak datang ke tempat kerja tiba-tiba kemalangan berlaku di hadapan aku dekat trafik light kereta langgar motosikal langgar lampu merah.

aku masih tergiang-giang makcik kantin yang selalu senyum tak pernah buat muka kali terakhir dia menyapa aku "mai la ambil ikan goreng nak gaul dekat kucing"

aku cakap tak apa saya sudah belikan makanan pek dekat kucing sungguh aku berasa sedih dan terkilan kempunan aku pelawaan ikan goreng kak ti (makcik kantin) orang sekolah tahu aku duk beri makan kucing .kemarin dia sudah pergi buat selamanya akibat pendarahan di kepala,patah pinggang,patah kaki.dan di kebumikan 6 petang kemarin dan pagi tadi aku mendapat tahu bahawa aruah kak ti yang meninggal adalah bisan kepada jiran sebelah rumah aku lagi aku terharu dan sertakan al -fatihan untuknya aruah meningalkan 4 orang anak.

masih aku teringat bila time aku ambil overtime 16jam  sampai pagi setiap hari sekolah 5.15pagi aruah orang pertama tiba di sekolah selepas aku buka pintu gate hadapan jam 5 pagi sembang2 biasa hal kerja.aruah seorang yang ramah tamah sentiasa senyum.

aku insaf dan Syukur aku tiada kemalangan yang aku sedih kejadian berlaku pada hari lahirnya 1hb 10  Sebab risau nasib aku macam mana masa depan dia dah lepas dah kita yang hidup ni tak tahu lagi dan aku kesian dekat aruah nawaitu nak kerja cari makan jadi macam tu...bila aku teringat aruah aku teringat lagu tragedi oktober awie




No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping