Tuesday, October 15, 2019

Ini cerita aku

tahun ini adalah tahun yang ke zaman kemajuan,sejak di tubuhkan wawasan 2020 dan selama merdeka ini mengola gemilang dan zaman gelita kadang- kadang seperti sabut di bawa gelombang,

ada kalanya timbul dan di kala lain ia tengelam dalam sekeliling rumah aku dalam masa tahun ini juga aku telah di kata orang oleh berbagai corak aku dengan konsep dan polisi masing-masing tetapi walau apa jua aku akan terjadi yang di hawakan mereka,namun mereka tidak terlepas dari masalah masalah yang juga di hadapi oleh aku lain masalah penjelasan aku.


selagi masaalah ini tidak di atasi selama itulah segala usaha dan kemajuan aku akan terhina terhindar sombongan aku dan orang dari anggota adalah penting bagi kemajuan sesebuah rumah,wang merupakan nyawa pada aku.

aku tidak boleh mengharapkan sedekah dari situ dan sini.sekali dua orang bersimpati bila selalu tentulah sebaliknya oleh itu tibalah masanya sekarang aku membuat perkara yang di fikirkan baik agar aku menyedari akan sikap ini.

Bertanyalah kepada diri aku sendiri.apakah yang dapat aku buat.apakah tugas aku yang utamakan sudahkah aku tunaikannya,sekiranya tiap-tiap aku mempunyai sikap ini maka dapatlah hendak di bayangkan bagaimana kukuhnya pendirian aku

aku akan mengalami berbagai -bagai perkara manakala aku meningkat tua,perangai aku kerap berubah dari perasaan gembira menjadikan muram,aku merasa sedih dan kadang-kadang merasa sukacita pula.

Bagaimanapun pada umurnya bila tiba saat seumpama ini.aku akan menempuh berbagai-bagai peristiwa yang memeningkan dan yang tidak di sangka pula pada mulanya aku merasa hairan juga dengan sikap aku yang tiba berubah itu,tetapi sebenar- benarnya memang ada sebab-sebabnya yang menjadikan perangai itu berubah dan hal ini adalah perangai perkara biasa sahaja.aku sendiri sudah berubah aku berubah sama ada secara batin atau di zahirkan dari menjadi matang.

Inilah masa yang paling penting hidup aku dan sudah tentulah aku ingin menempuhinya sepenuh- penuhnya,aku perlu menunggu dan bersabar sedikit hal berhubung denganya perlu mengambil masa untuk menempuh segala perubahan itu,perkara pertama yang perlu di ketahui ialah memahami betul-betul apakah perkara yang akan timbul manakala aku beransur meningkat lanjut usia dan mengapa

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping