Thursday, October 17, 2019

Hari ini aku tertanya sendiri

Pagi tadi aku ke kedai motor tukar minyak hitam selepas itu aku ke kedai surat kabar dan terus ke tikam batu ke klinik shuib nak buat medical checkup untuk lulus pergi kursus security,aku ingat murah.

sebaliknya klinik tersebut sudah tak buat dah aku balik ke kepala batas dan terus ke klinik bersatu telok air tawar sekali caj dia RM75


Laporan keputusan kesihatan lulus normal untuk pergi kursus


aku terkejut dan cakap dekat kaunter mahal juga nuh,juru kaunter tu cakap tak apalah nanti syarikat claim balik dekat encik.

apa yang buat aku tersingung dan terasa semasa di klinik tersebut sewaktu menunggu ke bilik doktor dan seorang ayah dengan 2 orang anak kecil nya sedang happy mengambil gambar di dalam klinik lalu di depan aku si ayah aku tersengehlah beri senyuman tapi si ayahnya menjeling langsung tak senyum seolah pandangan benci dekat aku.

aku terfikir dan tertanya- tanya pada diri aku sendiri mengapa?aku mulalah menyangkal yang hari selasa hari itu aku bawa mak aku ke hospital langsung tak teringat tak terlintas di hati aku nak ambil foto.

aku berfikir lagi mentang-mentanglah aku tiada keluarga dan belum bekeluarga macam2 timbul pertanyaan pada diri aku.

kenapa sikap orang sedemikian terhadap aku.hanya membalas senyuman aku walaupun sudah bertentang mata si ayahnya melihat aku tersengeh senyum kalau dia pun senyum dah cukup menenangkan hati dan perasaan ini.si ayahnya hanya senyum bermain dengan anak-anaknya akan tetapi aku tidak di pedulikanya seyuman aku.

cuba kalau orang lain bersikap sedemikian terhadapnya macam mana

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping