Wednesday, December 8, 2010

aku pny motobike

Di kalangan peminat-peminat motorbike,ubah suai memang tak jadi masalah di antara peminat-peminat motorbike.Minat mendalam terhadap motobike aku mendorong Aku mengekalkan imej Motor Kriss 110 untuk megekalkan kelainan.Sebagai permulaan mengoptimakan pretasi enjin ini membatu melancarkan tahap pemanduan.Sebenarnya bukanya aku nak race atau lumba haram pun hanya suka suka nak mempastikan tahap pemanduan aku di tahap maksimum. sebagai contohnya aku dulu aku mengunakan kaberator TS 125 made in Japan seperti gambar yang di bawah aku beli dengan harga RM115.setting angin memang banyak masuk so aku tak guna kotak angin aku mengunakan KN.CDI Power /kuat Api Alan Horse kol,Spring racing  for jarak mampu pecut lebih lancar dan sempurna Tapi sekarang aku sudah tidak menggunakanya lagi sebab lama kelamaan ianya haus .Piston size 57.Blok standart potong .Ekzos standart Boleh tahanla pikup dia masuk gear je nk terangkat bila koyak minyak dan bila barada dalam Top speed kurangkan minyak paip exzos Top R meletup-letup,Itu dulu sekarang aku dah tak gunakanya lagi hanya guna caberator standart saja.steady jalan biasa meter 90kmh bayangkan naik jambatan penang meter 150kmh 12 tahun dapat bertahan penang-ipoh-kl-melaka

Setelah membuat penilaian ubah suai terhadap beberapa aku siap pasang pemijak kaki racing Boy(KRISS).aku tersilap beli coz bukan paten ni bukan yang aku inginkan dah la harganya pula mahal kalu aku tahu aku tempah je kat bengkel besi tapi model ni yang lebih tinggi seperti di bawah aku beli dengan harga RM 312.sekarang aku pun sudah tidak mengunakanya lagi semuanya aku simpan buat kenang-kenagan so lepas ni sape2 yang teringgin nak beli daripada aku contact la aku harga aku boleh bagi murah tidak pun aku sendiri yang aku jual kat pengutip besi.Ada lagi.sport Rim Yamaha SS pun masih aku simpan.pengalaman aku ttg motor dah lali dulu motor pertama aku RG Sport kemudian aku tukar pakai Yamaha SS two dan sekarang aku mengunakan motor Modenas KRISS 110
Rim tayar belakang aku tukar sebab dah bengkok aku guna Rim JRD seperti gambar di bawah.pic motor aku masa tahun 2003-2007.sudah menjadi kepuasan aku yang tak pernah puas aku banyak buat ubah suai terhadap motosikal aku dari pada duit gaji aku masa bekerja akan tetapi aku dah perit dah mengubah suai walaupun nampak simple tapi lain dari yang lain


                                                                        2003



neyh pic motosikal aku pada tahun 2007-2008

Secara umumnya sekarang neyh lah pic motor aku 2009 sampai sekunk.aku mengunakan paip exzos CJ BIKE Sekali imbas sesetengah orang memang sukakan kereta daripada motobike.Namun bagi yang mampu bolehlah bagi aku entahlah sedemikian menjadi minat mendahului segala-galanya.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping