Tuesday, October 20, 2015

mengapa ???

Semua orang yang beragama sure tahu hukum agama,Tapi ada yang diangap tak sekepala atau hanya anggap hidup bergaya alasan kerana sikap dan hati manusia lain-lain, bukan yang sempurna macam aku banyak konterolvesi tentang aku sebagai contoh aku meminati bersemangat dalam bidang muzik dan bermain alat muzik seperti gitar,tapi aku lemah dari kedudukan kerjaya contoh sekarang aku tak mampu bekerja dan sakit dan seorang perokok.

Delema terlihat ketika aku muda remaja dulu jadinnya yang meyakinkan aku di sini ada yang berngapan dasarnya seperti aku tidak beraklak dan moral aku sesuatu yang tidak baik dan tidak mungkin hidup aku tidak pun menjadi berkah ke jalanya.

Di dunia ini tiada yang sempurna.Peribadinya masing-masing berbeza.seperti aku di dalam tempat tinggal aku seorang saja ada gitar karen dan bermain alat muzik gitar sejak dulu lagi.kenapa setiap kali aku bermain gitar aku selalu mendengar orang mengata,mengejek dan pelbagai kritikan.macam mana kawan? aku terasa hina sangat hidup aku sampaikan kekadang aku malas nak main sekali dua aku main sehari dua sampai 5,6 hari seminggu,seminggu lebih aku bertenang tak bermain gitar.

Setiap perilaku aku selalu aku berasa orang merasa jelek lagi pulak rumah aku bersebelahan dengan Surau.Sebuah penyataan kehidupan orang dan komuniti di sini berkeluarga dan punyai masalah masing-masing mendidik anak dengan adab nilai-nilai murni dan beraklak dan moral yang baik-baik.Tapi bagi aku seorang berbeza arah tidak pula begitu mungkin hanyalah orang lain ingat sebuah kegelapan.

Sememangnya semua orang punyai impian dan merancang untuk hidup.Cita-cita aku yang mampu hanya sampai sebegini saja,nak bikin apa lagi eah..biarlah apapun seseorang tidak dapat kita menilai jeleknya kehidupan aku hanya tuhan saja yang lebih mengatahui.Apalah ertinya mulia di mata manusia jika ternyata tidak menghargai di hadapan tuhan.Sebagai hamba tidak akan hidup tanpa rahmat dengan redha Allah.

Dapatkah aku setabah-tabah yang mungkin umumnya dari kesempurnaan mental aku menjadi sakit.Tapi di luar sana mungkin mereka tidak mengatahui apa yang aku ceritakan ini termasuk kawan-kawan aku sendiri mungkin mereka ingat aku biasa saja ok saja dalaman siapa tahu inilah yang aku ingin ceritakan.

Apa yang terkurang dan tersilap tu aku minta maaflah.aku pun sudah jadikan yang terbaik bagi diri aku dan yakin bagi aku jadikan yang terbaik untuk semua...pikiaq elok-elok la kan....ngee senyum kembang sampai telingga :)

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping