Sunday, October 11, 2015

Sabar

Alamak's...sekarang ni aku betul2 tengah stress dan baru saja tadi aku terbaca kat tenet stress ni antara pembunuh senyap.Aku kalau stress aku akan sakit mood aku akan jadi hampeh tambah2 lagi kalau mak aku marahkan aku kalau tersilap sikit saja pun siapla...tindakan aku makan ubat cepat2 dan berehat.

hmmm semalam aku telan semua ubat sakit... aku nak marahkan mak aku tak sampai hati pulak kadang2 dia nak juga petik danger suiz aku.macam sekarang ni aku sangat2 stress dengan dugaan tapi tak adalah sampai kecenderungan kadang2 aku rasa giveup dan penat sangat macam2 hal yang jadi.kejap kerana kucing dsbg

jeles sangat bila tengok nasib kawan-kawan aku dan orang lain yang baik dan happy.Setiap kali bila free pergi jalan-jalan.aku saja yang aku buat kalau free duduk rumah,mengaji, tolong mak,cuci baju,sapu rumah,sapu sampah,cabut rumput,gunting pokok,siram pokok layan kucing-kucing aku,main gitar,blogging,tengok tv,dreaming dah penat mengharap aku seorang saja anak mak,kalau bukan aku siapa lagi nak buat. Aku tahu dia betul2 sayangkan aku tapi refuse untuk aku seadanya atau tidak sebab perbuatan dan kata2 mak sangat lain.Entahlah aku yang bodoh kot?

Anak selalu menjadi mangsa,kalau cakap keras sikit sang orang lain ingat aku ni melawan dan derhaka.Suka take advantage tak bagi or tak tolong sponsor dikatanya aku mengungkit dan berkira lepas tu susah hati Tapi bila di ikutkan kehendaknya cakap saja aku akan cuba tolong sebab aku tak nak mak susah hati sedangkan aku...serba salah ni kadang2 untuk ambil hati.Bukanlan aku selalunya di manjakan atau beli benda yang mahal2.Tapi bila beritahu aku bayar dan beri itu ini tolong mak pada mak sampai terasa hati sedangkan niat aku ingin membantu habis macam mana lagi... sudah kenal aku sentiasa sabar dan sentiasa cuba gembirakan orang tersayang.

sabar saja..lah salah satu hobby aku nak tenangkan fikiran dengan blogging actualy aku dah kekeringan idea topik apa nak cerita akan datang...sampai jumpa lagi

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping