Wednesday, October 28, 2015

kusya pergi jua..

Sebagaimana yang di ceritakan untuk makluman kucing aku kusya telah pun pergi buat selamanya pada hari Ahad 25 oktober 2015 pukul 8.10 malam tiada respon macam mana eah aku nak jelaskan kusya sudah sebulan tenat dia pergi dengan tenangnya tanpa nyawanya sakit tarik di saat akhir pada ketika itu hujan turun suasana bearasa dingin dan sejuk aku masih memerhati dia bernafas kembung kempis di perutnya dalam aku terleka 8.10 minit malam nafasnya sudah terhenti tidak bergenjak sedikit pun badan kucing aku kusya,

lama juga aku menatap kusya,bergenang air mata namun aku sebak jua kerana aku harap kusya sembuh dan terjaga melihat aku di hadapanya.dan pada 26 hb Oktober 2015 tengahari pukul 2 petang aku tanam kusya bersebelahan dengan kubur abangnya Kusyi..Walaupun sedkit hiba kerana umurnya tak sampai seperti ibunya Rona.Itulah yang menghairan kan aku Rona umur 6 tahun 11 kali beranak,kalau nak di ikutkan anaknya sudah sampai 51 ekor yang tinggal hidup hanya 8 ekor termasuk yang bagi orang bela.

Aku sedar serta iktiar dan memujuk hati untuk berserah kepadanya moga di permudahkan untuk kucing aku kusya setelah seminggu tak mahu makan dan sakit.Mula aku teringatkan saat-saat kusya bersama aku sejak akhir2 ini di mana aku sakit kaki melecur kusya lah menjadi kawan serta teman aku di dalam bilik dan aku terdiam kebingungan.

Kusya sayang, man sayang kusya sangat2 namun tuhan sayang kusya juga dan kasih sayang hikmahnya banyak mana pun sayang aku pada kusya tuhan lebih meyanyangi kusya.Kusya telah pergi membawa erti sedar dan insaf kepada aku.Terima kasih kusya kerana hadir dalam hidup aku,walaupun semuanya tinggal kenangan.Namun aku harus kuat dan aku redha hanya tuhan saja yang tahu,aku doakan agar kusya lebih baik dan selamat serta tenang serta gembira di sana Sekian dulu lain kali aku sudah kehilangan idea.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping