Monday, March 9, 2020

Tatkala emosi cuaca panas haba

Kisah aku sakit sebelum ini kerana terlalu mengikutkan hati kepada yang membaca kisah aku sudah tentu membenci dan memandang jijik kepada aku sejahat-jahat manusia tapi di mana kedudukan aku yang orang tidak tahu sejak kebelakangan ini aku kerap ke hospital  dsbg dan di  klinik 1 Malaysia.aku tak dapat rahsiakan atas perbuatan emosi aku terhadap masalah. Kemarin selesai episode babak wifi steamyx Di rumah aku dah terminated. 

Sebelum itu biarlah aku beristifar banyak 2 dan aku sebenarnya beri cukup perhatian terhadap terhadap tanggungjawab di rumah dan di tempat kerja Serta kucing2 termasuk kucing2 jiran turut aku memberi makan dan selalu juga memberi ikan atau ikan rebus di gaul dengan nasi selain makanan kucing air juga aku sediakan di luar dengan hasrat kucing2 aku dan kucing2 jiran mendoakan mak tersenyum bahagia di sana dan sihat selalu. rumah dah kemas sambil bebal dekat mak aku





Hinggalah juga terpaksa  menjaga makan Aku lebih kurang minum  di samping kerja dan tugasan bebanan banyak yang aku pikul kelola kawasan di rumah aku dan rumah maklong di samping mengambil upah buat kerja- kerja di rumah maklong dan mesin rumput kalau otak pun boleh meletup dalam masa yang sama aku yang bakal pulang dengan hati yang senang dan lapang melihat rumah bersih.







Masalah satu demi satu aku hadapi dengan wang ringgit yang banyak aku habiskan modal nak belanja dan sebagainya bermula satu kejadian di mana di waktu petang itu aku ada tugas dan kerja yang masih berlambak

Antara ruang bawah atau atas tepi belakang  aku belasah dan menghimpit fikiran almari meja suruh keluar  lari ke bilik air dan memandang sesuatu yang tidak kena dengan mental dan fizikal aku aku yang masih terbuka.masyaalah tangan tetap berparut.

Memaut kepada itu datang lagi ke esokan harinya nampak lemah aku berikan hairan hari ini tak kau mati terkena atas perbuatan amarah aku.

Maafkan aku wahai  the cik orang kampung setempat janganlah membuat aku terlalu marah mungkin inilah balasanya yang masalah kesihatan yang aku alami kekadang aku sukar ghahib sejenak kalau tidur sampai bergoyang2 badan meleleh air liur Di luah di bilik Mandi dan kekadang ketika aku berhibur bermain gitar yang kekadang memberansangkan aku happy di dada aku Astaqfirulahalhazim

Aku bukan nya jahat nak menganaya Sememang aku Main gitar buka sound volume 1 tapi please fahamlah situasi daku tak selesai2 dengan masalah masa itu walupun makan minum aku makan minum maklong aku beri perhatian yang utama mak aku.

Mungkin aku sudah tiada aku berasa serba serbi tak senang dengan keadaan aku sekarang mohon pertolongan dari yang kuasa mungkin ini adalah balssanya.aku minta maaf kepada sesiapa yang membaca artikel ini di blog aku aku harap sangat tolonglah aku bukanya sempurna tatkala akal dan fikiran terganggu seketika.  Anaya atau teranaya tolonglah pulihkan aku dari belenggu masaalah hidup aku apa sewajarnya dan sepatutnya aku buat berdoa pada Allah Tolonglah jgn hentam cromok firasat kemanusian aku. 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping