Saturday, March 14, 2020

Tidak mudah Di sangkakan

Tidak mudah jadi anak tunggal harapan keluarga. Aku tak pernah merogot dari ingatan. Memang lah penat kalau boleh nak tidur saja tak nak buat apa 2 .begitu kehendak mak dan maklong.

Kemarin ke hospital buat pemeriksaan kesihatan, balik mandi petang keluar baiki motosikal gunting rambut.

Hari ini sapu rumah, moop lantai, kemas rumah sedemikian sapu rumah long, moop lantai, cuci tingkap rumah maklong lap perabut dsbg. Aku tahu kehendak maklong suruh aku ke kedai jam hampir 11 tengahari aku keluar ke farmasi beli ubat bisul. Dan surat kabar banyak lagi mengejar jerih ke sungai puyu kedai jam tutup ke kepala batas payahnya pun tutup perjuangan duka lara aku tanggung singgah kedai  beli barang keperluan dan hantar di rumah maklong.

Segalanya tidak pernah Samar perjuangan Demi kebenaran dan menahan cuaca panas haba menerangi kebatinan. Bukan aku menolak melakukan sesuatu di rumah mak aku pula bising.satu amanat tidak wajar di abaikan aku dari membuang masa jam 12 mencantas daun pisang kering dan jantung di kebun pisang. Betapa pula orang lain bersenang lenang mencuri pisang aku sebelum ini.

aku lebih murka lebih cenderung aku mengorek air parit lincah bagi Air Jalan.hal-hal diri aku lebih teruk dan banyak aku lakukan macam-macam Di rumah kadang ku bertanya pada diri sendiri apakah punya bala sengsara nasibku di rumah. 

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping