Saturday, March 7, 2020

Selamat bertugas


Pada waktu sang Suria merangkak haba siang Hari yang Hening aku cepat -cepat tugasan di rumah,Tegahari aku pun Mula mengatur langkah besiap untuk ke tempat kerja. Yang terpampang puncak bagunan Sekolah Dari kampungku tempat aku bertugas. Aku harap agar cita-cita aku pendam Selama ini banyak yang tercapai juga.bekalan makanan, minuman,dan sebagainya tersedia Di dalam beg setiap Hari. Segala barang yang perlu Di bawa telah Di rancang. Pasada pada mulanya aku sering menghadapi banyak halangan setiap bulan.aku tempuhi juga cuaca yang panas membuatkan aku berpeluh. Maklumlah, aku redah juga untuk menyara orang tua aku. Kekadang berhenti sambil tercugap -cungap Di bangku untuk melepaskan Lelah sebelum Hari malam setelah megawal lalu Lintas.Tengahari berhenti aku seolah -olah magic berlumba -lumba dengan hujan Panas.aku hanya beselindung di sebalik daerah. Tempat kerja dan tempat tinggal (rumah) Lebuhraya pun dah bertahun tak lalu (naik). Menjelang senja siap sedia untuk malam air yang Di jerang Di minum pelepas dahaga aku berkawal untuk memastikan keselamatan skpb terjamin. Malam amat dingin sepanjang Hari aku menunggu Dan membuat Rondaan aku berasa lega setelah tugas harian selesai. Amin selamat untuk esok Hari Pula.

2 comments:

ahmed said...


شركة تسليك مجاري بالاحساء

akmal said...

Bukan saya saja saja ini bahasa maksud fisifat diri bercerita dalam blog bukan pujangga melayu kurun lama

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping