Saturday, March 28, 2020

Stress




keberkatan bekerjalah kata orang. Dalam masa sebulan ni lah pelbagai dugaan  di datangi oleh Allah kepada hamba-Nya. Tak kurang juga ganjaran ketenangan jiwa kepada aku yang mendekatkan diri menginginkannya.

Tapi aku? Gundah-gulana.

Rasa serabut, tak tenang, tak sedap hati, sesak dada. Rasa serba tak kena.

Baru 2 hari kuarintin lock down covid  19 semua perasaan kat atas tu menyerang aku. Entah kenapa, bagaimana, aku tak tahu. Ikutkan sebelum ini, aku rasa tenang dan lapang. Semua masalah aku berjaya selesaikan satu-persatu. Masuk hari Hari aku bersemangat, masalah remeh pun tak mampu nak hapuskan Bila

Takkan lah sebab lapar? Dah 41 tahun pun lembik lagi ke?

Hari ni bertambah serabut rasanya. Semalam tido lewat selepas subuh dengan harapan boleh to long di pagi esoknya. Tapi bangun2 je rasa panas semacam, verbal pun ada. Dah pakai baju ke Mandi keluar ambil duit mesin ATM zakat mak aku eg dah ready, tapi tidur kejap dulu, rasa pening dan panas tu benar- benar mengganggu. Celik mata balik, pukul 11tepat. Ya Allah..terlepas 2jam. Habis rosak planing awal siram pokok Bodoh!

Dek kerana frust, kedai makanan kucing pet shop tutup terus ke kedai runcit beli 16 pek makanan kucing RM 72 cili keeping RM 3 somebody. Woh.. bagi aku hidup aku memang indah. , pandai. Dalam blog tu diceritakan pulak future life to-be aku yang most likely will happen. Tahniah pada mak aku my God..bertambah rasa hina dan Mariah diri. Rasa geram make aku pun menebal.Aku naik angin ke naik hantu tak tahu marahkan mak aku. 

Yes, people said there are thousands, millions of people whose life are poorer than you. But then again, i am one of the thousands, millions whose life is poorer than all Sorry, aku memang suka tengok benda dari sudut bertentangan.

So, macam mana ni? Mungkin aku perlukan masa? Atau tamparan penghalau hantu yang macam abah aku penah bagi dulu untuk sedarkan diri ini supaya tough ar skett bro!!! Haha, apapun aku kena buat sesuatu. Sepertimana kata2 keramat dalam bidang bola sepak: actions speak louder than words.

Do something. Stop whining.nak p kerja tadi aku peluk cium mak aku dari hujung rambut sampai hujung kaki aku cakap aku beli lambok coway kesian dekat mak aku panas tidur malam berpeluh ,bulu kucing, debu asap arang bangsal belakang rumah aku, lepas kuarintin pejabat buka bulan depan akan sampai barang coway lambok I love you so much mak



Aku snap gambar jiwa kacau stress di tempat bertugas orang lain kerja cuti Guard kerja macam biasa nak bagi aku mampos nak buat macam mana dah tugas. 






No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping