Friday, September 27, 2019

Aha all wish to conderm



dalam dok kata tak de mood nak blogging teringat satu benda hah
Alasan aku bekas pesakit mental
1.aku tau orang ni tak da info ttg aku.
2.kesian
3.kalau tak tau kalau boleh toksah pandangan serong terhadap aku
apa aku nak bagi tau
1.dari segi hukum agama islam...tidak salah!Dalam Al-Quran memang tulis ...tapi ada tulis kalau pun tak berdosa namun tak tulis sampai bila wajib stop..so since tak tulis maka...selagi tak memudarat kan la....
2. Aku dah tanya beberapa doktor..baik pakar maupun biasa..baik paed...gynea..GP...semua kata dari segi medical dan kesihatan tiada masalah....
tu ja
aku pelik yang tulis galakkan bleh ada orang tak nak ikut/tak ikut dengan 1001 alasan....tapi bila ada orang buat more than that ada plak yang nak komplen..kalau nak rasa diri betul tak nak kait aku tu hak masing2...kenapa tak anggap nak menyangkal aku ka ka hak masing2?????
aku marah !
Aku lama gini bukan membabi buta tuli pekak aja ya...aku masih belajar dan belajar.
aku support..Orang lain tak support lantak depa la..
(ada orang tanya tak kisah ka orang lain tak support?)
hahahaa
Bagi akulah kan...Cukuplah aku aja yang support...mak aku sedara mara tak support pun tak pa
orang kata plak bongkak..takbur..
Astagfirullah hal a'zim....
Kalau aku dengar semua orang kata mahu aku korek kubur kambus sendiri....
kita ni dalam dunia nak hidup sendiri dengan berkat sendiri ni..
1.rezeki
2.usaha
3.semangat
4.kesungguhan
5.keazaman
6.kekuatan
7.keyakinan
8.istiqamah
9.keredhaan
dan segala mala positive things and altitudes..
Kita yang utama...Kita takyah nak tuduh orang tak support ka tak apa ka....selagi kita tak 100% komited...
faham ka bahasa belit2 aku ni???
Ada orang kata kat aku jangan melentingla..kalau orang konderm aku mental ni
aku pun nak pesanlah  janganlah melenting kalu baca blog aku ni..hahahahaaaa
Ya tak salah tak tapi SALAH kalau kutuk/conderm orang yang tidak bersalah
Ada ayat2 aku conderm those yang tak puas hati???
Tak adakan...
Tapi kalau ayat2 yang membuatkan terasa tu nak buat macam mana kenyataan...
There is no freedom of choice for humans if it has been taken away from them at the beginning.
Breast-feeding is not a choice,but an obligation to the choice.
Give your child the freedom of choice
peace!

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping