Monday, September 16, 2019

Sikap orang

sikap orang

aku berusia 40an setiap pagi selesaikan kerj rumah mengemas,menyapu,meyiram pokok bukannya aku hadir ikut lori sampah kampung aku. selalunya aku datang ke tempat kerja lebih awal.

aku tidaklah bermimpi memiliki kereta mercedes atau BMW siri bla- bla

tetapi jiran2 aku semua punyai kereta tidak pula aku hairan di tunjal persoalan ini asal ko bahagia dengan kehidupan ko sudahlah tetapi aku cukup bahagia mempunyai tranport motor 4 lejang modenas kriss asal toi sampai pun jadilah.aku cukup berasa lega.

bila aku lihat wajah aku di cermin kecil badan aku bukanlah gedempol dan bukan seluar bertali pingang tali rapia

bukan masalah sebenarnya mak aku dengan bermacam-macam leteran.itu tak kena,ini tak kena esok beli itu lusa beli ini kekadang rungutan dan desakan mak aku pun belum sempat aku menjamah makanan.tidak pula aku bersungut bila mak aku tengah enak menjamu selera siapa pun tak kacau.

seribu kerut aku sakit fikiran dengan mak aku bila mak aku ada duit dia cukup ceria aku dah macam cukup meluat.

aku bingung mak aku tidak berhati-hati mengeluar duit perbelanjaan kalau pergi ke kedai semua dia rawit tanpa tempered aku kena tambah perbelanjaan mak aku selepas dia bersungut dan merungut.

jiran-jiran dan kawan-kawan sekampung wau aku beli itu-beli ini terpesona untuk irikan hati tak boleh tengok aku lebih sikit seolah mereka sahaja yang pandai.akhlak buruk mulalah nak terbatuk la nak terbersin la itu sahaja betul dalam kepala otak mereka.

apalah sangat aku beli dan mampu bayar budaya tawaran bayar upah mereka gila-gila tak mengapa pula ya?

pening lalat kampung aku menjadikan aku ingat aku tokei ada baucar bonos untuk semua orang kampung aku ke?

yang baik hati turut terlibat mengata dan dsbg.

tapi sayang....















lulus ke bujet atau mereka sedar aku sudah bekerja

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping