Saturday, September 7, 2019

Bertampuk belanja

Aku hanya pekerja Pegawal Keselamatan di bahagian Sekolah.Gaji aku hanya RM1100,tolak EPF,SOSO hanya dapat RM950,mempunyai ibu yang tidak bekerja dan si comel yang ramai kucing peliharaan mak aku,cukuplah di samping ibu menjadi Pegawal Keselamatan di sekolah.

tetapi duit yang mak aku terima jauh lebih besar dari pendapatan aku,walaupun aku turut sama memberikan pada mak aku RM300 bulanan kekadang RM350 dan kekadang RM400,

aku hisap rokok John RM5 sehari naik motosikal modenas kriss,brum sana,brum sini.begitu juga benda rumah banyak yang perlu di perbaharui status itu imej gaya orang makan gaji begitulah konon.

servis caj kenderaan kena bayar,internet,bil-bil,dan makanan kucing dalam jangka masa sebulan RM 400.

malangnya aku masih bertahun tidak dapat membaiki giter squier fender aku sudah bertahun-tahun rosak.

hutang barang coway dan mesin basuh berbaris dan berturut.

nak buat macam mana macam tu la jugak belenggu gitar rosak.

baki aku kalimat pendek tak kisah berbelanja aku masih ada duit seterusnya setiap bulan.

kusut serabut mak aku bagi banyak mana pun habis di belanjakanya.aku kena tambah lagi duit poketnya buat belanja

Simpanan selama aku bekerja 6 bulan langsung tiada

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping