Tuesday, September 24, 2019

Otak jem

ssalamualaikum & Good morning

Allah maha besar

aku nak menceritakan tentang penerangan doktor pakar pisaktri yang bukan muslim kepada aku.

Assalamulaikum wbth! dan salam sejahtera! sahabat yang islam dan juga bukan islam...bacalah ini dari aku.

"seorang doktor pisaktri pernah menyatakan pada aku rembesan neuron aku tidak seimbang tidak lebih dan tidak kurang lantas aku bertanya pada doktor neuron tu macam mana?doktor menyatakan macam sarang labah-labah.beberapa keajaiban yang di temuinya dalam penyelidikanya.aku amat kagum dengan penemuan tersrbut semasa aku di rawat aku kena karen 11 kali secara bersilir hari sehingga tidak dapat di terima oleh akal fikiran.

kos perubatan aku selama 3 bulan dalam tahanan wad RM14 ribu ringgit malaysia ditanggung oleh ahli keluarga pada tahun 1999.

Dato Tan Che Kuan adalah seorang doktor pisaktri di salah sebuah hospital pakar swasta di Penang (LAM WAH EE)selama 12 tahun aku menerima rawatan susulan di hospital pakar.

setelah mengalami kemurungan aku amat yakin perubatan pisaktri dan doktor telah mrnasihati aku dengan itu membuka minda aku yang bertemakan aspek sosial dan agama.doktor suruh aku sembahyang.jangan memberontak pukul orang nanti orang pukul aku balik ,jgn bergaduh tak dapat apa pun dsbg.

apabila di tanya doktor setiap kali menerima rawatan susulan.

maka doktor tersebut memberitahu bahawa semasa beliau melakukan kajian urat saraf terdapat beberapa urat saraf di dalam otak manusia yang tidak di masuki oleh darah.padahal setiap inci otak manusia memerlukan darah yang cukup untuk berfungsi secara normal.

setelah membuat kajian yang memakan masa akhirnya beliau mendapati bahawa darah tidak akan memasuki urat saraf di dalam otak manusia melainkan tiada tekanan

urat tersebut memerlukan darah hanya untuk beberapa sukatan yang tertentu sahaja.ini bermaksud bahawa darah hanya akan memasuki urat tersebut mengikut kadar tertentu.doktor berikan aku ubat lalok sihingga rutin harian aku adalah tidur sebelum ini semasa 10 tahun lepas.

setiap kali aku sembahyang aku akan berdoa agar otak aku menerima darah serta tetap balik akal fikiranku seperti sedia kala dan berfungsi secara normal

Alhamdulilah dengan keazaman dan kesabaran lama kelamaan aku beransur pulih dari penyakit.dapat berfikir positif secara logik dan rasional

oleh yang demikian kejadian manusia sepenuhnya sifat fitrah memang di kaitkan hidup di bumi yang indah ini

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping