Monday, February 17, 2020

Harga belian dan sebagai rujukan kredit

Kayu meranti tk ketam.1kaki 3.60.ketam.4.60.keon beli panjang 10  da yg dah potong ikut saiz
Kayu 4kali4.1kaki.5.60 ketam
Kayu.2kali1 2.60.1kaki
Paku 8.00
 Plawood.25
Kayu 3kali 2 .230.4kali4.56.2kali1.31.20.panjang 12.kerat.2.3btg.93.60.plywood.25


Aku membeli barang aku membelanjakan wang untuk pelbagai hal seperti membeli surat kabar,membayar duit belanja mak,minyak motor dan ansuran serta makan minum dan rokok.untuk mengetahui berapa banyak wang yang telah diterima dan di belanjakan aku mestilah menyimpan rekod kewangan kerana sentiasa terlibat dalam urusan perniagaan.

Aku menyimpan rekod megenai wang tunai yang di terima dan di termasuk gaji


Aku menerima duit gaji dan duit skim oku bekerja 7 hb febuary 2020 RM 1280 mengetahui jangka tolak ansuran coway ombak aku ambil di mesin ATM RM1100 sebagai simpan kira setelah seminggu berlalu lejar pembayaran duit ombak coway telah pun rekod di catat di dalam mesin ATM masih mempunyai baki yang aku simpan kira RM 180 di dalam akaun.

Pembayaran ombak coway telah berlangsung sebelum aku check ambil duit pada 7 hb febuary 2020

Selama aku bekerja sebagai security selama 10 bulan inilah kali pertama aku menerima jumlah pendapatan yang terbanyak kerana liabiliti termasuk gaji 2 hari OT public holiday tahun baru cina kenaikan gaji RM 100 dan skim oku dari JKM diterima pada 7 hb sama dengan gaji bermula tahun ini
Alhamdulillah

Sebagai rujukan bahagian kredit. Sebenar pendapatan bulan febuary RM 1420


No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping