Sunday, February 9, 2020

Perbualan kemarin

Akmal: Hati siapa yang tak sedih!

Mak: kenapa?

Akmal : man baru sahaja buang ibu kucing di sekolah dekat market.

Mak : tak apalah tuhan tolong lindungi mereka.

Akmal : semasa melepaskan ibu kucing tu man cakap ibu pandai-pandai cari makan na dekat sini ada sisa2 makanan anak ibu yang dulu pun ada dekat sini.ibu kucing tu mengaku huurrmm sambil tersenguk belajan pergi.

Mak : dia mengaku tu man.

Akmal : Ya,sedih

Mak : hairan mak pun sayang dekat kucing di rumah kalau hang nak buang mak kesian.

Tiba-tiba Orang di bangsal dekat rumah aku :batuk terbatuk-batuk dengan angkuhnya di fikirkan mak dan aku tidak betul.

Akmal: mak janganlah bersedih mak tu lemah jantung lama mak mengidap penyakit tu.mak tak payahlah buat kerja berat dan selalu makan ubat.

Akmal : kesian mak

Mak : mak kesian dekat kucing habis tu anak-anaknya macam mana?

Akmal : anak- anak ibu kucing tu belum boleh di tangkap tengoklah buat masa ini man beri makan dahulu bila dah jinak senang tangkap hantar dekat tempat ibunya ada makanan.

Aku menyatakan bahawa aku di dalam kesedihan,mak bertanya mengapa aku bersedih.Aku mengatakan dengan dengan terkejut ibu kucing itu pun mengaku nasibnya aku buang ibu kucing.mak aku turut bersedih kesian dan sayangkan kucing di rumah aku mengatakan usahlah mak sedih nanti penyakit mak berulang kembali mak telah lama menghidap penyakit jantung.barulah mak faham mengapa aku tidak benarkan mak aku buat kerja berat aku pula berkata aku sayang kesian dekat mak pula menangis hiba.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping