Saturday, April 11, 2020

Fikiran aku tak tenang dengan mak aku

Akhirnya cuti kuarintin lock down Di lanjutkan 15hb sampai 28hb April, begitu kata Perdana Menteri perangi virus belum berakhir, aku sebenarnya lama lebih kurang tugas harian di rumah dan di tempat kerja aku pikul tiada yang goyah.

akan tetapi lain pula dengan mak aku membuat aku lemas mendengar Lateran terpaksa menahan telinga hingalah aku berdepan dengan cerita ini bagi berkongsi membuka fikiran aku yang tidak tenang.

Ternyata bagaimana sedihnya jiwa dan raga aku korbankan mak tiada bersimpati atas aku malah pedihnya di tanggung mak membebel aku terpaksa rasakan simpati atas leteran mak aku.

kedua - dua pihak yang lebih merunsingkan adalah mak aku, aku tak pernah menanggung kecewa seperti aku rasakan ketika ini. segala apa yang mak suruh serta nasihat aku turutkan dahulu aku tidak terlalu mengejar kebendaan

aku tidak dapat menyekat lagi untuk bercerita balik balik aku kena dengar luahan hati mak aku. aku kira dia sudah lama tak beberapa betul di hatinya selalu aku biarkan dia meluah segala rasa yang tersimpul di hatinya dia tidak berkenan akan aku selalu halau aku dia nak hidup seorang diri tanpa dirasai di beban oleh masak makan, pakai aku serta maklong aku. lansung tidak terhutang budi atas apa yang aku korbankan selama ini.

kadang kala penghormatan mak aku terlalu tidak menyukai aku. tapi satu yang pasti adakalanya gembira bila senang hati bersama aku. cuma aku berasa terkilan bila aku seorang adalah zuriat yang di lahirkan oleh mak yang sah tidak di senangi mak aku sejak lahir.

Kemarin aku dapat panggilan pegesahan dari coway katanya lagi 3/5hari lagi sampai barang lombok melalui pos jadi apa lagi mak aku asyik fikir dia susah aku tak faham



pagi tadi aku beli barang keperluan balik kena beleter dengan mak sapa yang nak goreng masak tu semua. mak aku tak makan benda macam tu.



aku keluar siram pokok berkebun buat tak tahu ubah tanam pokok ibu kunyit sebab sebelum ini dekat dengan tempat baru mak aku bakar sampah payah hidup panas. aku ubah di sudut tepi laluan rumah.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping