Monday, April 13, 2020

Terima cek TM

Semalam aku balik kerja check surat tengok ada sepucuk surat bertulis “Private & Confidential” di sampul. Ingatkan surat apa. Rupanya dapat cek dari Telekom Malaysia (TM). Cek bagi pemulangan baki kredit berikutan penamatan akaun Streamyx.

Aku mohon overdraft daripada TM baru tutup akaun Streamyx bulan lepas sebab rumah takde masa nak main internet di rumah ruang lebihan aku di tempat kerja. Tiba-tiba dapat cek ni aku pasti jangka masa aku terlebih bayar bil sebelum ini selama beberapa bulan tanpa membuat connection Wi-Fi Rasanya setiap bulan tepat-tepat je aku bayar bil Streamyx, takde lebih takde kurang. Banyak kali juga aku tengok dan semak bil terakhir akaun Streamyx yang dapat bersama cek.Hal ini aku telah report maklumkan pada TM


Cek pemulangan baki kredit Telekom Malaysia (TM)

Lepas TM tolak deposit dengan caj bil semasa, ada baki dan dipulangkan balik. Alhamdulillah. Walaupun cuma RM16.10 dah cukup untuk beli nasi kandar atau isi minyak motor.

Sejak tiada internet Streamyx kat rumah, aktiviti online jadi terbatas sekejap sebelum ni. Nasib baik aku dah jumpa pengganti Streamyx dengan plan internet murah di hp. Apa yang penting internet yang aku guna hp sekarang lebih menjimatkan dan aku dapat save masa bujet diimbangkan berbaloi bagi urusan harian serta kerjaya aku

1 comment:

Unknown said...

Nak tanya kat mana nk tukar cek ni jadi duit

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping