Thursday, April 9, 2020

Sebak rindu tok

Gambar semasa kafan tok di rumah Abah

Beberapa lamanya  hari ini sudah 2 minggu tok pergi menghadap ilahi aku tak putus -putus mendoakan tok, sedekalah alfatihah selalu pada arwah tok dan aruah tokwan di tempatkan di kalangan orang-orang beriman. Segala Lama dari wabak penyakit covid -19 berkisar di setiap penduduk di muka bumi tuhan aku seolah dan sememangnya sebelum ini tiara hora,

Aku duduk tiada ikrar selain solat dan berdoa bermohon keluar dari musibah yang melanda dunia ini di dalam doa aku bercakap dengan nada sebak setiap kali selepas sembahyang di salaam doa ku macam-macam berbaur perasaan sedih sebak hingga selalu megalir air mata kesedihan

Ankara niat aku berdoa rangkap yang aku ingat

YA ALLAH YA TUHAN KU AMPUNILAH SEGALA  DOSA -DOSA KU, DOSA KE DUA IBU BAPA KU, KUAT KAN LAH  IMAN KU, SUCIKANLAH JIWA KU, BUANGKANLAH BISA DAN PENYAKIT TERHADAP TUBUH BADAN KU, BUANGKANLAH BISA DAN PENYAKIT TERHADAP TUBUH BADAN KERABAT AHLI KELUARGAKU DAN SETIAP INSAN YANG ENGKAU CIPTAKAN, KURNIAKAN, MULIAKAN DAN MAKLUK HIDUP YANG BERNYAWA JANGANLAH ENGKAU BINASAKAN KAMI SEBAIK - BAIK MAKLUK YANG ENGKAU CIPTAKAN DI DUNIA CIPTAAN ENGKAU YANG INDAH INI.

Rangkap ke- 2

Ya Allah Y'aTuhan kami engkau tetapkanlah balik kehidupan di dunia seperti sedia kala dan engkau sembuhkanlah terhadap segala penyakit. hindarkanlah kami dari azab bahaya dan kecelakaan.

Dengan menyebut nama Allah yang maha pengasih dan maha penyayang. Ya  Allah tidak ada penghalang terhadap apa yang telah berikan Aku bermohon kau sempurnakanlah kami kepada mu tempat kami bermohon pertolongan dan perlindungan tolonglah kami insan dan kehidupan yang bernyawa hidup lahir dan batin.

Ya Allah ya tuhan ku aku bermohon kepada mu dengan ketetapan hati sesungguhnya engkau maha terpuji lagi maha mulia jangan lah engkau menyulitkan kami dari wabak penyakit untuk mengsensarakan kami dan menganaya kami perkenankanlah doaku tetapkanlah hujahku sebagai hamba mu yang meminta pertolongan untuk kami beribadat kepada mu dengan sempurna.

Agar apa yang engkau turunkan baik akibatnya yang tidak memberi mudarat segala perkara yang memastikan keampunan mu perkara yang menetapkan rahmatmu.

Tidak ada tuhan melainkan Allah sesungguhnya Muhammad Hamba dan utusan Allah maha suci Allah pencipta segala  puja dan puking hanyalah untukmu  sepenuh alam langit dan bumi

Ya Allah munculkanlah bulan Ramadhan Bantu atas kami dengan membawa kedamaian dan keimanan membawa selamat dan islam selaras dan serasi aidiladha setiap tahun dengan apa yang engkau senangi dan engkau redhai tuhan kami Allah juga adanya.

Amin Y'a Roball alamin

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping