Thursday, July 4, 2019

Booking mesin basuh

Mesin basuh mak dah lama rosak. Tak sampai berapa bulan baiki rosak. 

Mak dengan aku berbincang, mesin basuh macam mana yang terbaik untuk kami mak suka automatik sebab tp mudah rosak.  lebih suka automatik sebab mudah untuk mak Tekan sekali dan biarkan sahaja.  Mak pandai nak guna spin dryer.

Masalah timbul kerana mak mahukan yang terbaik so aku tanyakan satu kedai ini memang dari mak lagi dah jadi regular Customer kat kedai tu



Setelah isi borang Aeon permit ansuran aku pun summit





Jenis mesin basuh jenama sharp 10 kg then Aeon telefon nak pastikan kenyataan di dalam borang adalah benar.

Kemudian aku dapat call dari kedai menyatakan permit ansuran aku kena reject sbb. Aku baru bekerja 3 bulan dan di dalam syarat mesti sekurang- kurang 6 bulan bekerja sedih la aku nak buat macam mana aku kena faham syarat2 yang di tetapkan.

Kemudian aku ingat nak ambil mesin basuh terpakai dari penjual pakistan.
Dia menunjukan 5,6 buah mesin basuh terpakai Ok la kan?" Nak tau jawapan ikhlas aku? Alah membeli menang memakai.


  1. Harga 750 


Boleh isi baju banyak sikit.

9.5 kilo

Deposit RM 250 bulanan RM 100 Kenapa jadi RM100? Sebab aku orang pertama booking mesin basuh tu dan ada customer lain nak kan mesin basuh tu Tapi aku rasa tak sedap hati. Aku takut nanti mak komplen sebab kalau ikutkan mak dah rancang nak beli mesin basuh yang baru. Aku kena explain dari awal.

Sampai rumah, aku beritahu siap-siap pada mak. Aku cakap tu mungkin sementara je. Mungkin aku akan angkut mesin barubulana kedai yang aku mula2 nak beli mesin basuh untuk digunakan di rumah nanti.

Entah macam mana, semasa di rumah

Aku bukannya hidup senang. pun bukanlah orang senang tapi aku punya pendapatan tetap tiap bulan

Aku cakap dekat mak aku buah yang buruk pun boleh di makan kalau kena gaya nasib lebih sedap dari buah yang baru.

Apapun hurm... Aku memang kena banyak belajar bersyukur.

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping