Thursday, July 25, 2019

Jadinya mengurus al-fuluse

Aku anak tunggal mempunyai sejumlah wang gaji,ada jalan untuk mengurangkan atau menyelesaikan hutang.Daripada melaburkan wang ke dalam akaun simpanan.

Di ataranya hutang aku seharusnya aku melindungi diri sendiri aku tidak merasakan menangung beban aku mempunyai pendapatan berterusan dan sudah tentulah lebih aku tanggung oleh aku.

+ Pendapatan bersih bulanan
(-) Pembayaran bulanan
(-) Perbelanjaan bulanan
- Baki positif atau lebihan

aku telah susun semula jumlah yang sedia ada sebelum menghadapi masalah.

aku telah tambah pendapatan sampingan dengan membuat kerja overtime

Demikianlah jika ada jumlah aliran positif.apa yang di sedari adalah kemestian menguntungkan tetapi bukanlah satu cara sumber pendapatan aku.caiyok2

No comments:

Muddy depression

Oktober Bagun tidur tidur rest jap kimio terapi Last monthly emergency frustsation leave peace fully carefully duty house keeping